3 грешки, които „убиват“ вашия съединител


28
авг.
2020

Грешка номер 2: натискане педала на съединителя без необходимост

Когато сте на червен светофар, поставете скоростния лост в неутрално положение и пуснете педала на съединителя. Ако не го направите, а по време на цялата червена фаза държите съединителя натиснат, през цялото време ще натоварвате лагера на съединителя, което ще доведе до прекомерното му износване. Същото важи и за нетърпеливи водачи, които предпочитат да включат предавката още преди светофарът да е преминал от червен на жълт сигнал. Ако пуснете автомобила по инерция в някое задръстване, не трябва да натискате и съединителя, за да не натоварвате лагера на съединителя. Друга препоръка: по време на шофиране не оставяйте крака да „почива“, дори със съвсем лек натиск, върху педала на съединителя! По този начин дискът на съединителя не е притиснат напълно върху маховика.

При „тормоз“ от страна на водача страда не само феродовият диск на съединителя, но и пружините му.

Грешка номер 3: претоварване на автомобила

Много фактори определят от колко мощност се нуждае двигателят, за да задвижва даден автомобил. Най-вече теглото на автомобила играе важна роля. Ако закачите на автомобила тежко ремарке или ако го претоварите, моторът ще се нуждае от повече мощност, за да задвижва автомобила. Тази мощност бива предавана към колелата с помощта и на съединителя, който също бива натоварван в по-голяма степен и съответно се износва по-бързо. Ето защо по правило съединителите на автомобили, използвани за теглене, по правило се налага да бъдат сменяни по-често.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >