3 грешки, които „убиват“ вашия съединител


28
авг.
2020

Почти всеки ден по паркингите на супермаркетите можете да видите някой автомобил, чийто двигател „реве“ на високи обороти, а автомобилът едва-едва потегля. Това се случва, когато на много високи обороти отпускате твърде бавно съединителя – и е един от най-лесните начини да създадете работа на вашия автомонтьор. Защото износването на съединителя в подобни ситуации е огромно – и ще се наложи той да бъде сменен преждевременно, а сметката в сервиза с лекота може да надхвърли 1000 лева. Ако се стремите да избягвате следните грешки, ще пощадите не само съединителя, но и портфейла си.

Грешка номер 1: оставяте съединителя да приплъзва много дълго

Най-сериозно съединителят бива износван, когато приплъзва. А това се получава, когато не вдигате напълно крака си от него или когато не го вдигате изцяло. Тогава феродовият диск не е притиснат напълно към маховика на двигателя и така се „изпилва“. И така не само фрикционният материал (познат сред майсторите и като „феродо“) се износва по-бързо, а при триенето се отделя топлина, която уврежда шайбата на съединителя, както и други компоненти като лагера на съединителя и помпата му. От прекалено нагорещен съединител може да се отделя не само характерна миризма, но и пушек.

При много дълго или повтарящо се приплъзване на съединителя той прегрява и фрикционният материал започва да пада.

За да избегнете това, не задържайте прекалено дълго предала на съединителя и не му давайте да приплъзва много. Ето защо нетърпеливите водачи, които се подготвят да се „изстрелят“ още от червен сигнал на светофара, също не са добър пример. При потегляне по наклон е добре да си помагате с ръчната спирачка вместо при „бучащ“ двигател да „запалите“ съединителя. При паркиране обикновено няма как да избегнете по-дългите фази на „полусъединител“ – така че е хубаво да се стремите да давате колкото се може по-малко газ. При каране в задръстване е нормално да натиснете педала на съединителя, но след това да изключвате от предавка и да пускате автомобила да се движи по инерция. Прекалено бързото отпускане на „стартове“ от светофара, естествено, води до по-сериозно износване на съединителя. Като цяло, начинът на шофиране в голяма степен влияе върху живота на съединителя. Който кара, предвиждайки случващото се напред и с чувство, не само ще пести гориво, но и ще пази съединителя си.

Спокойният стил на каране и предвиждането на действията на останалите на пътя удължават живота на съединителя.

Продължете на следващата страница, за да видите другите грешки

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >