2018
През април 2018 в Германия са продадени 15 000 нови дизелови автомобила по-малко в сравнение със същия месец на 2017. Броят на дизеловите автомобили, сменили собственика си, е нараснал съвсем леко – от 190 998 през април 2018 на 191 282 за април тази година. Всичко това се компенсира с увеличените с 30 000 продажби на нови бензинови коли и на 30 000 продажби на употребявани бензинови автомобили. Тази информация разкрива Дизеловият барометър на DAT.
Дизелите остават основният играч във високия среден клас и при комуналните автомобили – с по 70% пазарно участие. Миниавтомобилите са с едва 1 процент дял на дизелите, а кемперите – 99 процента! Едва 36% от продадените нови SUV-ове са били дизелови, за сравнение – през април 2014 те са били 65%!
В пазара на употребявани автомобили разпределението дизел/бензин е билоблизо 50/50, а при SUV-овете дизелите са 54 процента. При големите ванове (59%), всъдеходите (81%) и високия среден клас (60%) по традиция дизелите преобладават. Като цяло делът на дизелите при употребяваните автомобили е по-висок в 8 от 11 сегмента в сравнение със същите сегменти при новите автомобили. Все повече нови автомобили от високия клас разполагат с хибридно задвижване – за април 29% от регистрираните коли в класа са именно такъв тип. Всъщност този висок процент се дължи в голяма степен на „меките” хибриди на Audi с 48-волтова електрическа мрежа – А7 и A8, които не са означавани като дизелови или бензинови модели.
В контекста на забраните за шофиране продажбите на дизелите на вторичния пазар остават сравнително стабилни – средно автомобилите с двигател, работещ на принципа на самовъзпламеняването, се застояват по 100 дена по автокъщите, преди да намерят новия си собственик, а бензиновите – по 81 дена. И докато при дизелите престоят е малко по-висок, отколкото за април 2017 (94 дена), бензиновите са се продавали една идея по-бързо, отколкото през април 2017. Една трета от продадените употребявани дизели е отговаряла на нормата Евро 6 – а търсенето на дизели Евро 4 и надолу става все по-малко. Най-малко в Германия се продават дизели Евро 5 – повечето от тях намират новия си собственик в чужбина.