2019
26-цолови джанти: това, което е стандарт при концепциите, скоро ще намери място и в серийното производство. Шефът на дизайна на GM Майкъл Симкоу обяви това неотдавна
Свръхголемите джанти са задължителни при студиите. Те изпълват изцяло калниците, изглеждат внушителни и стилни. Според General Motors скоро 24- и 26-цоловите джанти могат да навлязат скоро и при серийните модели. Това заяви наскоро Майкъл Симкоу, шеф-дизайнер на GM.
Големите джанти изглеждат добре, но крият недостатъци
„Големите джанти карат автомобила да изглежда по-голям, по-широк и по-нисък“, казва Симкоу. Също така те са възможност за дизайнера, автомобилът да изпъкне сред своите конкуренти и да бъде позициониран в определен клас. Невъзможно е да си представим S-клас с 15-цолови стоманени джанти – с по-големите джанти се подчертава по-скъпия дизайн. По-големите джанти обаче си имат и своите недостатъци: те тежат повече и увеличават безресорната маса. Това намалява комфорта на возене и повишават разхода на гориво. Освен това гумите стават и по-скъпи. Срещу голямото тегло могат да помагат алтернативи: още през 80-те години Porsche 959 използва магнезиеви джанти, а Megane R:S: Trophy-R Renault въведе карбоновите джанти в компактния клас. Карбоновите и магнезиевите джанти обаче са доста скъпи.
