2024
V12 за всеки ден: за 33 години и 357 хиляди километра в това BMW 850i са „наляти“ 230.000 лева под формата на разходи за сервизиране
Aвтомобилът за всекидневието трябва да бъде икономичен, евтин и практичен. А какво ли е да използваш „разточително“ V12 луксозно купе като „евридейка“? Именно това прави смел англичанин, който шофира повече от 25 години и над 300 000 километра BMW 850i в ежедневието. Запознайте се с тази впечатляваща история!
Въпросното BMW 850i в елегантния цвят Brocade Red Metallic се появи в Instagram-акаунта на новия си собственик – колекционер на BMW-та, който притежава голям брой специални модели, а сега сподели специалната история на 850i с последователите си.
BMW 850i с ръчна скоростна кутия
Както разкрива в подробната публикация, въпросното BMW 850i с компоненти от Alpina и 6-степенна механична скоростна кутия е доставено в Германия през 1991 г. Пет години по-късно автомобилът е eкспортиран във Великобритания, където е закупен през 1997 г. от смелия г-н Холдър.
Именно този човек решава да използва атрактивната Серия 8 (E31) с 300 к.с. в ролята на Daily Driver. А шофирането на голямо BMW купе с 5-литров V12 в ежедневието изисква не само сериозни суми за покриване на текущите разходи, но и доста смелост.
Холдър обяснява, че решава да се реши на тази смела стъпка, защото търсел баланс в живота си. Работата му в офиса била твърде монотонна – но пътуването дотам с 850i внасяло цвят в живота му. Именно поради тази причина характерният за марката слоган „Радост от шофирането“ в случая се оказва на място.
Когато BMW представя Серия 8 (E31) на изложението във Франкфурт през 1989 г. като наследник на Серия 6 (E24), компанията с централа в Мюнхен влага в новия модел най-високите технологии и най-скъпите екстри, достъпни на пазара тогава. Затова не е изненада, че дългото 4,78 метра купе разполага със същия 5-литров V12-двигател като BMW 750i E32. Агрегатът генерира 300 к.с. и може да бъде комбиниран с 6-степенна механична или с автоматична скоростна кутия.
Представеното тук 850i е оборудвано с доста търсената напоследък ръчна трансмисия – с която явно шофьорът е поработил доста, тъй като през годините машината е навъртяла сериозния пробег от впечатляващите 357.000 километра (според показанието на таблото).
Eстествено, при период на употреба 25 години и пробег над 300 000 километра разходите за обслужвания и ремонти при подобен модел няма как да бъдат ниски. Въпреки това на финала излиза, че по впечатляващия автомобил е дадена сума, с която днес бихте могли да си купите скромен апартамент. Първият собственик прилежно е събирал всички фактури от сервиза и си е водил архив.
Над 228.000 лева сметки само в един сервиз
Според финалната калкулация „осмицата“ е „глътнала“ общо 97 709,23 британски лири, което се равнява на повече от 228.000 лева – всъщност толкова са дадени единствено в специализирания по BMW-та английски сервиз „Munich Legends“. Общо сметките се простират на цели 59 страници.
Така излиза, че в BMW-то вероятно са „наляти“ над 240.000 лева. Тази сума е впечатляваща – особено с оглед на факта, че цените на употребяваните BMW 850i стартират от малко под 40.000 лева, само най-добре поддържаните екземпляри се продават за 70-80 хиляди.
Но спомените и радостните моменти, които Холдър е натрупал с автомобила през годините, били безценни за него. В края на краищата, шофирането на 850i го е правило щастлив всеки ден.
Виненото 850i вече е част от голяма колекция BMW-та
Сега мъжът е радостен, че старото 850i вече е част от екстравагантна колекция на BMW – т.е. попаднало е в добри ръце. Малко след покупката то е било сериозно освежено – и в момента изглежда по-скоро на 35.700, отколкото на 357.000 километра.