2008 става мини-3008


19
юни
2019

Новото Peugeot 2008 ще бъде значително по-дълго, ще се появи и в електрическа версия e-2008 и прилича много на по-големия си брат 3008. AUTO BILD го разгледа отвътре и ще ви даде информация!

След шестгодишно производство Peugeot ще пусне на пазара в края на 2019 второто поколение на малкия SUV 2008. Моделът е значително пораснал и е базиран на новата платформа на PSA CMP, като дели една и съща база с малкия автомобил Peugeot 208 и бъдещия Opel Corsa. Техническата база дава за първи път възможност за електрическа версия на 2008, която не се отличава на външен вид от варианта с двигател с вътрешно горене.

Второто поколение на модела изглежда като смесица между 3008 и 208. Основната форма наподобява тази на футуристичния компактен SUV, а предницата прилича на тази на 208. LED-фаровете и задните светлини са същите, а радиаторната решетка естествено е по-голяма. При най-малкия SUV на Peugeot определено не може да се говори за малко място и малки размери: новото поколение на 2008 е по-дълго с 14 сантиметра и със своите 4,30 метра определено се доближава до компактния клас. Междуосието също е пораснало – 2,60 метра, като осигурява значително повече място във вътрешното пространство.  Широчината на новия модел е 1,77 метра (плюс 3 см), а височината -1,54 метра (- 1 см). Приликите с 3008 си личат и при задницата.

Вътрешното пространство на 2008 не крие изненади. Футуристичното арматурно табло и елементите на управлението са ни познати от новото Peugeot 208, а дигиталният комбиниран уред е с диагонал 10 инча и разполага с 3D-техника.

Тъчскрийнът на инфотейнмънт системата е обърнат към водача, а централната конзола предлага освен възможност за индуктивно зареждане на смартфони, също и доста поставки, USB-букси и поставки за чаши. Като цяло интериорът на разгледаното от нас ниво на оборудване GT-Line изглежда висококачествен.

Порасналите размери се отразяват благоприятно на пространството за краката, както и за главите. Вместимостта на багажното отделение е пораснала до 375 литра. 

Естествено Peugeot предлага голям брой асистиращи системи за своя най-малък SUV-модел. 2008 може опционално да паркира сам – водачът трябва само да натиска педалите на газта и спирачката. Освен това има асистент за аварийно спиране, система за разпознаване на пътни знаци, за предупреждение при умора у водача и за мъртвата зона. В комбинация с 8-степенната автоматична трансмисия се предлага и темпомат. Смартфоните пък могат да бъдат интегрирани в инфотейнмънт системата посредством MirrorLink, Apple CarPlay и Android Auto.

Гамата на двигателите на SUV-а е до голяма степен идентична с тази на Peugeot 208. При бензиновите мотори става дума за 1,2-литров 3-цилиндров турбодвигател със 100 или 130 к.с., който отговаря на норма Euro 6d. Серийно агрегатите са комбинирани с 6-степенна механична скоростна кутия. Версията със 130 к.с. е в комбинация с 8-степенната автоматична трансмисия. Ексклузивно за оборудване „GT“ на 2008 се предлага версия на двигателя със 155 к.с. Разбира се и тук с автоматични скорости. От Peugeot предлагат и дизелови двигатели за модела. 1,5-литровият 4-цилиндров е със 100 или 130 к.с. и отговаря на норма за вредни емисии Euro 6d-TEMP. При варианта с по-малка мощност трябва да превключвате предавките ръчно, а при версията със 130 тази задача се изпълнява от 8-степенната автоматична трансмисия.

Новото 2008 ще се появи на пазара през декември 2019 г. e-2008 ще го последва в началото на следващата година.

Още по темата

Card image cap
Следващото BMW i8 – със 750 к.с. и три електродвигателя

12
авг.
2016

Бъдещото издание на спортния модел ще разчита на изцяло електрическо задвижване

Card image cap
Мегаватовият хиперавтомобил

21
ное.
2016

Китайската компания NextEV представи в Лондон електрически хиперспортен автомобил. Nio EP9 разполага с четири електродвигателя и мощност 1360 конски сили!

Card image cap

В последния брой:

Архив >