2023
През 2003 г. това Bentley Arnage R е струвало над 500 000 лв. Сега луксозната лимузина се предлага на цената на нов компактен автомобил. Това обаче не е цялата истина!
Над 500 000 лв.: това Bentley Arnage R е струва цяло състояние като ново. 20 години и 80.000 километра по-късно луксозния модел се предлага за 53 500 лв. Или колкото един нов компактен автомобил. Огромната загуба на стойност е нещо типично за луксозните модели: след някогашната утопична цена като нови, след определено време те струват колкото компактен или малък автомобил.
Arnage се появява на пазара през 1998 г.
Такъв е случаят и с това Bentley Arnage. Дори хора, които не се въодушевяват много от автомобилите, веднага виждат, че Arnage е нещо специално! С дължина от 5,39 метра и внушителната си радиаторна решетка това Bentley е внушително. Разработено под ръководството на Rolls-Royce Arnage се появява на пазара през 1998 и е сменен през 2010 от Mulsanne. Малко след пазарният старт обаче VW поема британската благородна марка, като не спира да облагородява Arnage по-време на целия период на производство.
В началото оборудван с 4,4-литров V8 двигател на BMW (M62), преработен основно от Cosworth, от 2000 г. под капака започва да работи 6,75-литров V8 мотор, предлаган с различни степени на мощността gewechselt, der in verschiedenen Leistungsstufen angeboten wurde. Arnage се произвежда във Великобритания на ръка.
През годините загубата на стойност на това Bentley не е била никак малка – то се продава в Лайпциг – истински благороден Arnage R с 405 к.с. Тъмнокафявата лимузина е от късните модели, произведени в края на 2003 г., с първа регистрация през ноември, тоест през тази година ще стане на 20 години. Пробегът на това Bentley е само 83 747 километра – не е карано много. Според продавача, автокъща „CarPlus Automobil GmbH“,е от втора ръка и е в доста добре поддържано състояние. На снимките внушителното Bentley действително прави добро впечатление, а следващият му технически преглед е през декември 2024.
Подобаващо на едно Bentley, оборудването е широкообхватно: четиризонов климатроник, асистент за паркиране отпред и отзад, електрически настройващи се седалки с функция за запаметяване, електрически настройваща се кормилна колона, сгъваеми масички от дърво, тапициран с кожа таван и много други. Но няма как да е другояче при някогашна цена от 505 000 лв. като ново на това Bentley – трябва да има някоя и друга екстра.
20 години и 83 000 километра по-късно шефската лимузина струва 53 000лв.Това прави загуба на стойността от 452 000 лв. или 22 000 лв. на година!
V8-моторът харчи много
Разходът на гориво на това Bentley е 20,6 л/100 км, а в града – 30 л/100 км. Забелязвате, че разходите за поддръжка на един струващ 500 000 лв. автомобил не са малки. Новият компактен автомобил например идва с гаранция, а при това Bentley Arnage тя отдавна е изтекла.
Прибавяме и това, че благородният британец не се смята за съвсем безпроблемен. По-ранните Green Label-модели с 4,4-литров V8 агрегат несъздават толкова проблеми отношение на двигателя. Red Label (наречен от 2002 г. R) залага на престижните 6,75 литра от V8 агрегат с алуминиев блок и първоначално 405 к.с. Впечатляващ е максималният въртящ момент от 835 Нм, на разположение от 2100 об/мин, предаван към задните колела и позволяващ на тежащия Bentley да развива максимална скорост от 250 км/ч.
Двигателите, произведени до 2005 могат да създават проблеми с разпределителните си валове – ремонтът може да се окаже доста скъп. Освен това при пробези над 100.000 километра 4-степенната автоматична трансмисия може да създаде проблеми. Огромният максимален въртящ момент. Друг проблем: различни компоненти на окачването страдат от голямото тегло и често се нуждаят от ремонт.
Все пак последващите разходи на едно 20-годишно Bentley не трябва да бъдат подценявани. Така, че покупката трябва да бъде добре обмислена, все пак много хора мечтаят за Bentley, но поради много причини се боят от покупка.
Ако разполагате с достатъчен бюджет и търсите поддържан екземпляр с доказана история, то в лицето на Arnage ще получите забележителна част от автомобилното изкуство, пред който всеки компактен модел бледнее.