2022
Фери Порше го предвижда още през 1989 г.: „Ако създадем офроуд модел според нашите стандарти за качество и той носи логото на Porsche, хората ще го купуват.“ Той се оказва прав. От 2002 г. досега Cayenne е с един от основните приноси за глобалния успех на автомобилния производител. „Cayenne винаги е привличал силно вниманието към нашата марка – той е довел много нови клиенти и фенове на Porsche по целия свят през последните 20 години“, казва Детлев фон Платен, член на Изпълнителния борд, отговарящ за продажбите и маркетинга в Porsche AG.
Щутгарт. Porsche трябва да вземе някои важни решения в средата на1990-те, за да осигури дългосрочния си икономически успех. В началото на десетилетието компанията се озовава в една от най-значимите икономически кризи в историята си: работи на загуба и е доставила само 23 060 автомобила през финансовата 1991/92 година. С Boxster, лансиран през 1996 г., Porsche започна да излиза от кризата. Но на ръководството бързо става ясно, че легендарният 911 и новият модел със средно разположен двигател сами по себе си не биха могли да изведат компанията към сигурно бъдеще. Плановете за „трето Porsche“ започват да се оформят, макар и първоначално без твърдо решение за сегмента.
По препоръка на американската търговска организация компанията избира офроуд автомобил вместо автомобил за превоз на хора/MPV, какъвто също е бил обмислян. Този тип превозно средство е особено на мода в Северна Америка – най-големият пазар на Porsche по това време. Главният изпълнителен директор Венделин Видекинг е отправил поглед и към нововъзникващия азиатски пазар. Амбициите са високи още от самото начало: Porsche не просто иска да създаде спортен SUV по стандартите на марката, но има за цел добре да изпоти най-силните конкуренти в сегмента на офроуд автомобилите.
Това мащабно начинание в крайна сметка се осъществява като част от съвместен проект с Volkswagen, наречен „Colorado“, който е официално обявен през юни 1998 г.: Porsche Cayenne и Volkswagen Touareg ще споделят една и съща платформа. Въпреки идентичната архитектура, всеки производител първоначално използва свои собствени двигатели и разработва свои собствени настройки на шасито. Porsche отговаря за разработването на съвместната платформа в първоначално строго секретния обект в Хеминген, докато Volkswagen допринася със своя опит в производството на големи обеми. През 1999 г. Цуфенхаузен решава да произвежда автомобила на своя вътрешен пазар вместо в чужбина и изгражда ново производствено съоръжение в Лайпциг, което е официално открито през август 2002 г. Неговият аналог във Volkswagen – Touareg, се произвежда в завода на Volkswagen в Братислава, Словакия. Боядисаната каросерия за Cayenne също идва от там, като окончателното сглобяване се извършва в Саксония. Както първото, така и второто поколение на Cayenne, известни вътрешно като Е1 и Е2, излизат от производствената линия в Лайпциг, а по-късно и в Оснабрюк. С пускането на третото поколение (E3) през 2017 г., Porsche премества цялото производство на Cayenne в Братислава, за да създаде допълнителен капацитет в Лайпциг за спортния седан Panamera и компактния SUV Macan.
Продължете на следващата страница