2017
С Hammer-a Mercedes 300 CE 6.0 АМG успя да привлече вниманието на Mercedes към себе си – и така започва сътрудничество по проект, след който се ражда 190 E 3.2 AMG. Тогавашният Бейби Benz през 1988 г. получава 3,2-литровия редови „шестак“ от 300 SE. Същинското партньорство между AMG и Mercedes обаче стартира през 1990 г. Общо от екзотиката са произведени само 200 бройки. Ако трябва да бъдем честни, въпреки 234 к.с., 317 Нм и „втвърдено“ окачване, тази 190-ка далеч не е спортен автомобил – а по-скоро комфортен. Това става ясно още при качване в купето. Кожените седалки са много меки и с отопление, а интериорът е много солиден.
Дори при кикдаун (0-100 км/ч се достигат за 7,6 сек) 4-степенният автоматик се „замисля“ преди сваляне на предавка – и чак тогава седанът става бърз. Друго е положението, когато човек е по-внимателен с педала на газта. Тогава 190 E 3.2 „поема“ уверено и ускорява стабилно. Звукът на редовия 6-цилиндров мотор не е типичен за AMG: двигателят е по-скоро тихичък. В завои 190-ката се наклонява значително, а липсата на добра странична опора на седалките оставя пътниците на произвола на страничното ускорение.
Като първи Mercedes-AMG 190 E 3.2 е повече Mercedes, отколкото AMG. Нито преди 30 години, нито днес той не е бил спортист. Автомобилът е по-скоро комфортен – с прекрасните седалки няма да усещате дългите преходи, а задвижването е достатъчно за „препускане“ по магистралата. 190 E 3.2 обаче не е роден да атакува планински пътища с много завои.