190-ката, произвеждана в Северна Корея

0302
2020

Този автомобил е истинска мистерия! Не сте чували за Kaengsaeng 88? Или за Pyongyang 4.10? И в двата случая става въпрос за севернокорейско копие на Mercedes 190 E (W 201), произведено в съвсем малко екземпляри през 1987 и 1988.

Mercedes 190 е абсолютен бестселър! Между 1982 и 1993 от машината с означение W 210 са направени над 1,8 млн. бройки – и моделът, познат като „бейби Benz”, се превръща в един от най-успешните в историята на марката изобщо. Според слуховете севернокорейската марка Pyongsang Auto Works прави копие на 190 между 1987 и 1988.

Един автомобил, три имена

До момента почти нямаше информация за Kaengsaeng 88, познат и като Pyongyang 4.10 или Paektusan. Има малко снимки на екземпляри в различни цветове – черно-оранжевото копие трябва да е снимано през 1989 и на задния капак носи надписа Pyongyang 4.10. На пръв поглед копието се различава от оригинала само по променената радиаторна решетка без звездата на Mercedes.

За Kaengsaeng 88 почти няма информация

Тук надали има нужда да споменаваме, че „копирането“ на Kaengsaeng 88 не е подплатено с лиценз. По непотвърдена информация от запознати лица през 80-те години в Северна Корея е внесен Mercedes 190 E, който е разглобен от технически специалисти. Използвайки оригиналните части като образец, Pyongsang Auto Works започва да произвежда собствени. Естествено, без знанието на Mercedes. Единствената разлика спрямо W 201 e радиаторната решетка без вертикална лайстна и без звезда на Mercedes. Малко информация има и за двигателя: вероятно става въпрос за 4-цилиндров бензинов агрегат, но не се знае дали собствена разработка или взет от друг модел автомобил, не са познати и техническите показатели. Разбира се, севернокорейската 190-ка се характеризира с изключително лошо качество на изработката.

В крайна сметка не става ясно колко броя от копието са направени. Говори се, че е имало само няколко прототипа. Има снимки на черно-оранжев, червен и тъмносин екземпляр, но според спекулациите при червения и синия Kaengsaeng ставало въпрос за един и същ автомобил. Снимки на интериора и на двигателя няма.

Факт е, че като изключим снимките, няма еднозначни доказателства, че Kaengsaeng 88, Pyongyang 4.10, Paektusan или изобщо някакви копия на 190 са съществували. На базата на ограничена информация се предполага също, че автомобилите от снимките може да са оригинални 190 E с нова радиаторна решетка.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин