AUTO BILD България / 190-ката на Ники Лауда

190-ката на Ники Лауда

Evo I и II са икони на моделното семейство W201 – малко хора обаче знаят, че много преди тях, още през 1983 г., на бял свят излиза Mercedes 190 E 2.3-16V. За първи път машината се появява на Нюрбургринг с легендата от Формула 1 Ники Лауда зад волана


14
юли
2017

Когато през 1983 Меrcedes представя 190 E 2.3-16V, започва нова глава във вечната битка с BMW. Това е първият път, когато хората от Щутгарт изкарват опонент на М3 и хвърлят ръкавицата на компанията от Мюнхен. Случайно събитието съвпада с новата конфигурация на пистата Нюрбургринг, трасе от календара на Формула 1. Така от Mercedes решават да организират състезание в рамките на 12 обиколки с 21 преработени 190 E 2.3-16V. В битката се включва цяло съзвездие от пилоти: Ален Прост, Кеке Розберг, Ники Лауда и „изгряващият” тогава Аертон Сена са сред участниците, а за победителя е предвиден чисто нов тъмносин автомобил от същия модел. Както и серийните машини, и „бегачките” са оборудвани с 2,3-литров редови 4-цилиндров мотор на Cosworth, който със своите 185 „коня” ускорява машината за 7,9 сек от 0 до 100 км/ч и й гарантира максимална скорост 231 км/ч. Срещу стабилната за тогавашните времена сума от 52 212 марки клиентите получават и подобрения в аеродинамиката като преден и заден спойлер, алуминиеви джанти, както и ексклузивно спортно оборудване, включващо спортни седалки, сервоуправление, уреди за налягането и температурата на маслото, както и хронометър. За други екстри като ABS, въздушни възглавници, шибедах, централно заключване и електрически стъклоповдигачи купувачите е трябвало да се „бръкнат” допълнително. Изборът на цветове не е бил богат: те са били само сив и син.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >