2021
Батерията с 5 процента, а след 22 минути вече с 80 процента – тази стратегия ни се струва прекалено рискована. Така че ще зареждаме батерията не когато почти се изтощи, а когато със сигурност ще успеем да стигнем до най-близката зарядна станция на Ionity. А после и онази работа със „Смущение в бордовата мрежа, посетете сервиз!“… А знаете ли какво? Станции за бързо зареждане на Ionity има на все повече паркинги по магистралите. Но не навсякъде – понякога през около 100 километра. А после спираш до зарядна станция и се чувстваш като със седем пики, когато козът е каро, тъй като нямаш карта за зареждане или приложение, и си мислиш за Audi, които планират електрически наследници на A3 и A4, както и за Opel, които от 2028 г. ще произвеждат само електромобили, и си казваш: не искам да съм на тяхно място.


Малко преди края на първия етап, на прохода Бренер, където Австрия и Италия се срещат, вкарваме нашия Taycan в тесния паркинг на един аутлет. До нас зарежда едно червено Audi e-tron GT, чийто водач Юрген Браун (43) от Пфафенхофен ни посреща сърдечно: „Сервус!“ Червеният автомобил е под наем от търговеца, тъй като поръчаното от клиента RS e-tron GT ще бъде доставено чак през септември заради недостига на полупроводници. Започваме да хвалим Taycan и e-tron за перфектния им пърформънс и чудесното возене, но след това Юрген ни предупреждава: „Тук, в Италия, няма много зарядни станции. Късмет!“ Не искаме да обиждаме никого, но ако Германия е развита страна по отношение на зарядните станции, то Италия явно е развиваща се страна.


Продължете на следващата страница