1790 километра без капка гориво: с Porsche Taycan 4S до Италия

0111
2021

НЕ, НИЕ НЕ СМЕ МРАВКИ, ние сме онези, лудите от AUTO BILD, които с електрическа „бегачка“ ще изминат 1800 километра от Хамбург до Рим и ще искат да се върнат обратно. Но при километър 466, насред паркинга в Айхенцел до „Фулда“ (провинция Хесен, Германия), за малко да се откажем. Нищо не се получава – стоим на станцията за бързо зареждане и не знаем какво да правим. Пристигнахме с 15 процента в батерията, а за 4 минути нашето Porsche Taycan 4S от продължителния тест зареди 11,4 кВтч – и при капацитет на батерията 27 процента прекъсна зареждането. На дисплея пише: „Смущение в бордовата мрежа, посетете сервиз!“

ГРЕШКАТА Бордовата мрежа е дефектна, не е възможно бързо зареждане. В повечето случаи помагаше следното: заключвате колата, отдалечавате се на 250 метра, изчаквате 30 минути

Първо заключваме колата и отиваме за кафе. Днес е неделя, 9:30 предобед, но въпреки това се обаждаме на поддръжката – така пише в упътването. След час обаче отменяме обаждането – автомобилът отново зарежда. Към 10:45 ч. Taycan е предприел „Soft Reset“ и зарежда още 54,8 кВтч – действително става бързо. Потегляме. Нека ви обясним накратко смисъла на тази история. Електрическата мобилност трябва да бъде бъдещето, в Германия се дават субсидии за покупка на електромобил и дори за покупка и инсталиране на уолбокс. Затова ние си задаваме въпроса: дали към момента електромобилите са пригодени за всекидневието? Тоест действително, а не само за пътуване до и от работа за около 150 километра?

ОТПЪТУВАНЕТО Автомобилът от продължителните ни тестове Taycan пред сградата на издателството Шпрингер в Хамбург. При тръгването пробегът на Porsche е 31 604 километра
КОМПЮТЪРЪТ Въвеждаме целта, а Taycan автоматично изчислява стратегията на зареждане, която ние почти никога не спазихме

За да сме честни: за това 1800-километрово пътешествие никога нямаше да ни хрумне да вземем например VW ID.3 със средния капацитет на батерията от 58 кВтч – тя зарежда с максимум 100 кВт. А нашият Taycan зарежда с до 270 кВт. За сравнение: все едно ID.3 да изпие една бира, а в същото време Taycan да пресуши 3 бири. Да, такива мисли ти минават през главата, когато по пътя до Болцано зареждаш пет пъти и се налага да чакаш средно по 23,5 минути, без да слагаме в сметката този „Soft Reset“ в Айхенцел. Стоиш до зарядна станция на Ionity и си мислиш за бирата след работно време и че си я заслужил след всичкото това чакане. За Ionity ще говорим отделно. Това е инициативата за бързо зареждане на германската автомобилна индустрия, отговорът на атаката на Tesla. По време на нашето пътуване Ionity е застраховката ни „Живот“, тъй като имаме карта от тях, а не от Porsche. Учудващо е, тъй като всеки, който си поръча един Taycan, получава и карта за зареждане от Porsche, която всъщност функционира (почти) навсякъде. Ние обаче нямаме такава карта и зареждаме на Ionity, тоест игнорираме стратегията на зареждане и спиранията по време на маршрута, предложени от автомобила. Затова не зареждаме след 325 километра, а по-рано.

ЗАРЯДНИТЕ СТАНЦИИ Не на всеки паркинг на магистралата има станция за бързо зареждане. Най-често са насред нищото

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин