152 000 лева за новото SUV-купе на Audi


10
юли
2018

Audi Q8 съчетава елегантността на луксозно купе с четири врати и функционалността на голям SUV. Произвежданият в завода в Братислава Audi Q8 вече може да бъде поръчан в Европа и ще бъде на разположение в търговските представителства на марката през месец август. Цените на модела на пазара в Германия започват от 76 300 евро.

Дължина 4 986 милиметра, широчина 1 995 милиметра и височина 1 705 милиметра – това са основните размери, характеризиращи новия Q8. Благодарение на линията на покрива в стила на спортните купета, новото попълнение в гамата на Audi изглежда много по-нисък от своя събрат Q7. Каросерията на новия модел е с 66 милиметра по-къса, но за сметка на това е с 27 милиметра по-широка от тази на Q7. Забележителната предница, късият заден надвес, големият клиренс от 254 милиметра и впечатляващият размер на колелата с диаметър 795 милиметра излъчват мощ и динамика.

С междуосното си разстояние от почти три метра, Audi Q8 предлага изобилие от пространство за петима в купето. Предните седалки се предлагат в четири различни изпълнения. Върхът в гамата се бележи от спортните седалки S и индивидуалните контурни седалки, които предлагат серийно и система за вентилация. И при двата варианта се предлага допълнителна възможност за масажна функция. Системата с три индивидуални седалки отзад с възможност за надлъжно регулиране е част от серийното оборудване на модела (в Германия).

Голямото багажно пространство и многобройните просторни отделения за съхранение на различни вещи в купето превръщат Q8 в идеален спътник за по-дълги пътувания. Багажникът на новия SUV модел разполага серийно с минимален обем от 605 литра, което може да се увеличи с лекота до 1 755 литра със сгъване на задните облегалки. Електрическият механизъм за отваряне и затваряне на задния капак е част от серийното оборудване на модела, а допълнително се предлага и възможност за сензорно отваряне. Друга комфортна възможност е електрическата щора на багажното отделение, която се прибира автоматично по релсите си, когато капакът на багажника се отвори, и отново се разгръща при затварянето му.

Със своята внушителна осмоъгълна версия на предната решетка Singleframe, Audi Q8 определено се превръща в новото лице на Q фамилията на Audi. С шестте вертикални хромирани ламели радиаторната решетка създава изправено, солидно внушение за здравина и мощ. Благодарение на вратите без рамки на прозорците, типичната за спортните купета линия на покрива създава визуално впечатление за ниско преминаване по протежение на страничния силует на каросерията, завършвайки с дългия спойлер в задната част.

Клиентите на новия Q8 могат да избират между две използващи LED технология версии на предните светлини. Погледнати отдалеч, разделените на две части фарове изглеждат изключително тесни. Наред с редица други функции, горният им сегмент включва дневните и късите светлини. Дългите са разположени в долната, затъмнена и отместена назад част от светлинния модул. При предлаганитените като екстра HD матрични LED светлини, всеки от фаровете е съставен от 24 отделни светодиода. При матричната HD LED технология предните и задните светлини се отличават не само с динамична функция на мигачите, но играят впечатляваща роля при заключване и отключване на автомобила.

Ролята на централен елемент в интериора на Audi Q8 се изпълнява от горния екран на системата MMI touch response. Изпълнен като изцяло черен панел, той се прелива почти изцяло в таблото като голяма черна повърхност, когато е изключен. Всички основни линии в интериора водят началото си от големия екран, като например непрекъснатата лента на вентилационната решетка с вградени хромирани лайстни и елегантна лента с алуминиев ефект.

Audi е quattro и quattro е Audi – разбира се, това се отнася в особена степен за новия Q8, върховият SUV модел на марката. В общия случай, изцяло механичният централен диференциал разпределя въртящия момент на двигателя между предния и задния мост в съотношение 40:60, а когато е необходимо, той прехвърля по-голямата част от него към моста, чиито колела имат по-добро сцепление с настилката.

Системата на окачването има решаващ принос за динамичното поведение на пътя дори и при базовата версия на новия модел. В петзвенната конструкция на предния и задния мост се използват предимно елементи от алуминиеви сплави. Предавателното число на серийно предлаганото прогресивно управление става по-директно с увеличаване на  ъгъла на завиване на волана. Серийната версия на Q8 използва 19-цолови джанти, чийто диаметър е с 20 милиметра по-голям от този на джантите при Q7.

Клиентите на новото SUV Coupé имат избор между три варианта на вида на окачването. Вариантът с електронен контрол на работата на амортисьорите е част от серийното оборудване на Q8. Адаптивното пневматично окачване с контрол на амортисьорите е допълнително предлагана възможност, която предоставя на водача избор между комфортна и спортна настройка и съответното поведение на пътя. Тази система разполага с четири работни режима, които водачът може да избере от  системата за динамичен контрол на поведението Audi drive select и да променя просвета на каросерията с цели 90 милиметра. Изключителен комфорт на возене и динамично поведение на пътя – адаптивното пневматично окачване, обединява двете крайности в едно.

Друга допълнителна възможност за повишаване на динамиката на пътя при новия Audi Q8 е системата за управление на всички колела all-wheel drive, което може да отклонява задните колела с до 5 градуса. При ниска скорост на движение те се насочват в обратна на завиването на предните посока, с което диаметърът на завой на SUV-модела намалява с цял метър, повишавайки маневреността и подобрявайки му поведение. При висока скорост задните колела се насочват в посоката на предните, с което подобряват стабилността при бързи маневри като смяната на лентите на магистрала например.

Контролът на адаптивните системи на окачването е интегриран в управлението на електронната платформа на ходовата част. Системите са тясно взаимосвързани и работят с изключителна координация и максимална точност. Audi drive select осигурява избор на седем различни режима на работа, сред които и такъв за офроуд. Извън асфалтираните пътища Audi Q8 може да се възползва от всички предимства на  на перманентното задвижване quattro, късите надвеси на каросерията и наличието на голям клиренс, достигащ максимум от 254 милиметра при версиите с адаптивно въздушно окачване, и 220 милиметра при вариантите със стандартно окачване. Електронната платформа на ходовата част регистрира ъгъла на наклон на автомобила и показва тази информация за водача на екрана на системата MMI. При стръмни склонове с наклон над 6%, функцията за автоматичен контрол на спускането Hill Descent Control подпомага водача с автоматично подаване на необходимото спирачно усилие. Системата поддържа самостоятелно зададената от водача скорост на постоянно ниво до максимум от 30 км/ч, с което позволява на човека зад волана да се съсредоточи изцяло върху терена и управлението на автомобила.

Ефективен двигател агрегатът 3.0 TDI с технология MHEV

Силовият тракт на новия Audi Q8 демонстрира мощ и висока горивна ефективност благодарение на новата mild хибридна технология (MHEV). Задвижването включва в състава си литиево-йонна акумулаторна батерия, ремъчен стартер-алтернатор (BAS) и основна бордова електрическа мрежа с напрежение 48 V. Акумулаторната батерия е разположена  под пода на багажното отделение и е с капацитет 10 Aч. Динамичният SUV може да се движи по инерция с напълно изключен двигател при скорост в диапазона между 55 и 160 км/ч, а стартер-алтернаторът ВАС позволява мигновно и неусетно за водача и пътниците рестартиране на двигателя по всяко време. В режим на намаляване на скоростта или пълно спиране, BAS преминава автоматично в режим на рекуперация, в който може да възстанови и съхрани в акумулаторната батерия до 12 кВт електроенергия. Работният режим на системата старт-стоп започва още при 22 км/ч, а при клиентска експлоатация в условия на реално пътно движение технологията MHEV е в състояние да намали разхода на гориво с до 0,7 литра на 100 километра.

На европейските пазари новият Audi Q8 ще дебютира с агрегата 3.0 TDI във версията Q8 50 TDI (среден разход на гориво в л/100 км – 6.8 – 6.6, средни емисии на  CO2 в г/км – 179-172*). Той развива максимална мощност 210 кВт (286 к.с.) и максимален въртящ момент в размер на 600 Нм. Благодарение на тези показатели, ускорението от 0 до 100 км/ч на големия SUV модел отнема само 6,3 секунди, а максималната скорост достига 245 км/ч. Версията 50 TDI предлага множество технологични решения в различни области. За да се осигури оптимален температурен режим на работа за всяка ситуация на пътя, корпусът на картера и цилиндровите глави разполагат с отделни охладителни кръгове, а при буталата се използва маслено охлаждане с вградени при отливането им канали. Буталните пръстени и буталните болтове са проектирани за постигане на минимално триене, а маслената помпа е с напълно променлив режим на работа. Двигателят е свързан с допълнителната рама на предния мост посредством адаптивни хидравлични тампони. При работа на празен ход те потискат вибрациите с по-мек алгоритъм за погасяване на колебанията, докато при по-високо натоварване използват доста „по-строги“ мерки, благодарение на което мощният TDI впечатлява с безупречни работни маниери независимо от режима на движение.

Предаването на тягата се осигурява от осемстепенна автоматична трансмисия tiptronic с бърза и плавна смяна на предавките. Работата на торсионния демпфер е съобразена с оборотния режим на двигателя и дава възможност за практически пълна компенсация на вибрациите и ефективно шофиране дори при много ниски обороти, а специалните мерки за вентилация дават възможност за употреба в офроуд условия. Електрозадвижваната  хидравлична помпа на свой ред позволява на tiptronic трансмисията да превключи на необходимата за рестартиране предавка след режим на движение по инерция с изключен  двигател.

 Концепцията за управление на функциите в новия Audi Q8 не изисква почти никакви бутони,  превключватели и регулатори на арматурното табло и е изцяло фокусирана върху двата сензорни екрана с висока разделителна способност. Горният от двата екрана с диагонал 10,1 инча (с MMI Navigation plus) се използва за управление на инфоразвлекателните приложения и навигационната система, а долният, 8,6-инчов дисплей позволява на водача да управлява отоплението, вентилацията, климатизацията и комфортните функции и дава възможност за свободно въвеждане на текст. През това време ръката на водача може спокойно да лежи на удобния скоростен лост.

Системата MMI navigation plus включва в състава си и цифровия блок на контролните прибори зад волана Audi virtual cockpit , чиито екран с висока разделителна способност и диагонал12.3 инча предлага два режима на работа – класически и навигационен, които могат да се сменят с бутон на многофункционалния волан. на по-късен етап ще се предлага и Audi virtual cockpit plus, който ще се отличава и с трети вид потребителски интерфейс с подчертано спортна графика . Нead-up дисплеят, който също се предлага опционално, проектира най-важната информация (включително и подробни данни за препоръчителната лента за движение в навигационните инструкции) върху предното стъкло директно пред погледа на водача.

 Онлайн услугите на Audi connect добавят прогнозни характеристики към процеса на навигация. Това дава възможност двете Car-to-X услуги, предоставящи информация за пътните знаци и подаващи предупреждения за опасности по маршрута да се възползват от „съвкупна интелигентност” на автомобилите Audi по пътищата. До края на годината ще бъде добавена и услугата за улично паркиране, което улеснява намирането на място за паркиране благодарение на базата данни от съобщения на останалите автомобили в „мрежата” за наличните в момента свободни пространства.

Допълнително предлаганият ключ Audi connect осигурява цифров достъп до Q8. Той дава възможност на собственика и на четирима други водачи да заключват и отключват автомобила, както и да стартират двигателя просто със своя Android смартфон. Стандартната функция за персонализация позволява на собственика да съхранява до 400 предпочитани параметъра в индивидуалния си потребителски профил – например позицията на седалката, настройките на климатичната инсталация или често използваните медиини източници и цели за навигационната система. В допълнение към заключването и отключването на Audi Q8, чрез личния смартфон могат да се управляват и много други функции за комуникационна свързаност. Водачите например могат да използват приложението myAudi, за да прехвърлят специални цели и маршрути в навигационната система, да възпроизвеждатаудио или да прехвърлят ангажиментите в своя календар от смартфона в MMI.

В случаите, в които Q8 се използва за теглене на товари, функцията за асистенция при маневри с ремарке trailer assist оказва неоценима помощ на водача чрез автоматично управление на автомобила на заден ход с отчитане на корекциите за прикачения товар. За водача остава само да зададе удобно желаната посока на екрана на системата MMI touch. Изображението от камерата за заден ход показва текущия и желания ъгъл на маневрата на заден ход. Audi предлага и отделно системата park assist, която може да насочва Q8 самостоятелно в свободни места за успоредно или напречно паркиране напред или на заден ход. За водача остава само работата с педалите на газта и спирачката и превключването на трансмисията. Асистентът за нощно виждане Night vision assist подобрява видимостта от гледна точка на водача в ситуациите със затруднена видимост по време на тъмната част от денонощието, подчертавайки в жълто регистрираните в близост до пътя хора и по-големи животни на екрана на Audi virtual cockpit пред водача.

 

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >