150 000 км с Toyota Prius: надеждна като часовник (ПРОДЪЛЖИТЕЛЕН ТЕСТ)


5
окт.
2021

PRIUS ОТ ЛАТИНСКИ значи „по-рано“. И действително от Toyota трябва да са горди, че през 1997 г. тя бе първият производител на хибридни автомобили в голяма серия. Германците например последваха японците след 12 години – въпреки че Фердинанд Порше бе конструирал още в началото на миналия век така наречения миксиран автомобил, в който електромотор и двигател с вътрешно горене работеха заедно.

При Toyota силата на двете сърца се оказа здравословна комбинация още от самото начало. В продължителния тест на AUTO BILD хибридният модел неведнъж спечели отлични оценки – сега също, макар и вече в четвъртото си поколение. Тъй като голямата проверка при пробег 102 703 километра засвидетелства отличната физическа форма на Prius, маратонът бе продължен за още 50 000 километра – целта и разглобяването го очакваха след 150 000 километра. Когато аеродинамичният хечбек на Toyota (cw коефициент на аеродинамично съпротивление 0,24) се яви по служба в издателството в Хамбург през май 2017 г., бе посрещнат с хладното северно „екологични автомобили“.

Изглежда по-сложно, отколкото е: със странния кокпит а ла космически кораб ще се справите след кратко време за свикване

На хората с бензин в кръвта в редакцията хич не им беше лесно. Вместо върху задвижването те се съсредоточиха върху външния вид и управлението на кокпита. „Ако при вида на собственото си творение дизайнерът си направи харакири, не бихме могли да го упрекваме“, написа един колега в дневника на автомобила по повод дивия микс от извивки и ръбове. От друга страна, той отбелязва и видимите подобрения: „Както и преди съществуват много по-уютни автомобилни интериори. Също и по-функционални. Но качеството на седалките и усещането за материалите междувременно са значително подобрени.“

При Prius номер 4 вече няма да останете с усещането, че „целият бюджет за разработка е изхарчен за задвижването, а за останалото не са останали пари“. В действителност дори и след пробег от 150 000 километра седалките и арматурното табло не показват следи от натоварване. Повечето потребители бързо свикват с футуристичния кокпит: макар и в началото много неща да изглеждат сложни, всичко е въпрос на свикване. Ядове продължават да създават тъчскрийнът, който при слънчево време въобще не се чете, навигацията и крачната паркинг спирачка, чийто педал в освободено състояние опира в подбедрицата на водача. Комбинацията от електромотор, бензинов двигател и безстепенна автоматична трансмисия разделя мненията в редакцията.

В техническо отношение Prius е на високо ниво. По някои болтове и скоби има корозия

1.БАТЕРИЯТА субективно е в същото състояние в края на теста, каквото и в началото му. Пробегът в електрически режим „EV“, не е голям, но е без промяна.

2.СЕДАЛКИТЕ все още са стегнати, а тапицериите не са износени. Не личи износване на интериора – дори и след 150 000 километра в продължителния тест.

3.ТРАНСМИСИЯТА е приютена с генератора и електромотора в един корпус, а механизмът от зъбни колела е почти без износване.

4.КУХИНИТЕ се характеризират с неравномерно нанасяне на грес, като на две места по прага има незначителна корозия.

5.ПРЕДНАТА ОС е почти без следи от ръжда. Всички тампони и шарнирни съединения са изправни и без следи от износване.

6.ДВИГАТЕЛЯТ е безупречен, нямаме никакви забележки, всичко по цилиндрите и буталата е наред.

7.УПРАВЛЕНИЕТО НА КЛАПАНИТЕ работи абсолютно надеждно, почти няма разтегляне на ангренажната верига. По разпределителните валове всичко е наред. По клапаните почти няма нагар.

Всичко е наред: Маркус Константин от DEKRA потвърждава това

Хоби състезателят Марио Пукшеч се оплаква от двигателя с вътрешно горене при ускорение. Освен това управлението му се струва твърде синтетично, а управляемостта – недостатъчно добра за удоволствие от шофирането. Марио и Prius не успяха да станат приятели до самия край на теста. Други колеги бяха скептични, но принципно по-сдържани. „Междувременно можеш да живееш съвсем добре с Prius – особено поради факта, че не отделяш вредни емисии в града“, хвали някой автомобила в дневника.

Бойният самолет Fiat-G.91 вече не лети, а след 150 000 километра Prius ще бъде разглобен

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин