15 592 Нм въртящ момент за новия Hummer на ток!


22
окт.
2020

Каква промяна в имиджа: до „смъртта“ на марката през 2010 г. Hummer правеше колосални офроуд машини с неспирна жажда за гориво, огромни дори по американските стандарти. Сега легендарният бранд възкръсва като подмарка на GMC на електрическа тяга – с хитри трикове за движение по пресечен терен и показатели, които са повече от изумителни:

● Първият електромобил на GMC

● над 1000 к.с. и въртящ момент 15 592 Нм

● Ок. 3 секунди от 0 до 100 км/ч

● Офроуд технология, включваща „диагонално пълзене“

● Edition 1 на цена приблизително 190 000 лв.

● Начало на производството в края на 2021 г.

Да започнем с няколко умопомрачителни числа: Hummer EV генерира над 1000 к.с.и невероятните 15 600 Нм въртящ момент благодарение на три двигателя. Въпреки че тук вероятно става въпрос за въртящия момент директно на колелата – вероятно този двигателите е значително по-нисък, но от GM все още не съобщават точните стойности. Но посочват, че три секунди трябва да бъдат достатъчни за ускорението от 0 до 96 км/ч.

В просторния Frunk („Front Trunk“) могат да бъдат съхранявани сваляемите панели на покрива.

10 минути зареждане за 160 км

Hummer EV е първият изцяло електрически автомобил на GMC и първият, който използва новата система батерии Ultium на GM. Капацитетът на батерията все още не е оповестен, но според слуховете щял да бъде до 200 кВтч. Гигантска стойност – Taycan Turbo S например разполага 93,4 кВтч. Подобно на Porsche, Hummer също разчита на 800-волтова електрическа система, но може да бъде зарежда с до 350 кВт вместо с 240. Така ще можете да заредите електричество за пробег от почти 160 километра в рамките на 10 минути. Пробегът при пълен заряд трябва да бъде цели 560 километра. В допълнение, Hummer разполага с последната версия на системата за автономно шофиране на GMC, наречена Super Cruise. Пикапът ще може да се движи автономно на над 322 000 километра пътни участъци и ще може да сменя лентите сам-самичък.

РАЗГЛЕДАЙТЕ ОБЯВИ ЗА HUMMER H1 НА СТАРО

Още един акцент при електромобила са неговите офроуд способности. Целта на производителя е била да направи най-проходимия сериен Truck. При ниски скорости предните и задните колела могат да завиват в една и съща посока, което позволява диагонално придвижване. Адаптивното въздушно окачване може да повдигне с почти 15 сантиметра в офроуд режим, за да се увеличи клиренсът. В комбинация с 35-цоловите гуми карането по неравен терен трябва да бъде детска игра, а калниците дори позволяват монтаж на гуми до 37 цола.

Огромен брой камери, режими на шофиране и адаптивно окачване помагат за придвижване по труден терен.

В долната част на места са поставени стоманени планки за защита на батерията. Камерите осигуряват до 18 различни перспективи на екраните в интериора, дори от дъното на автомобила. Така че можете да „атакувате“ дори и най-предизвикателните терени. По избор мониторите показват и информация, свързана с офроуда, като крива на въртящ момент, режим на диференциалите или загуби от триене на колелата.

Дори като EV, Hummer го раздава грубо

Дизайнът на каросерията отразява напълно уменията на автомобила извън пътя. Ако се страхувахте, че тихото като призрак задвижване ще „омекоти“ външния вид на машината, не се притеснявайте: Hummer EV е предлаган като пикап и е мъжествен и брутален, както винаги, само малко по-модерен. Ръбестите калници и широкото плоско предно стъкло „цитират“, както и „радиаторната“ решетка, съставена от шест сегмента, над които гордо се извисява надписът Hummer. Зад него свети LED-лента от светлини, а от предната броня „надничат“ и две куки. Отзад откриваме „заемки“ от пикапа GMC Sierra. Панелите на покрива могат да бъдат свалени при топверсията, но за разлика от Jeep Wrangler или Ford Bronco, те могат да бъдат прибрани в т.нар. Frunk (предния багажник), за да бъде спестено място. Кокпит изгежда също толкова рустикално, колкото и екстериора. Два големи екрана „доминират“ на таблото и съдейки по снимките, материалите изглеждат много по-качествени, отколкото при предшествениците.

Дори като електромобил Hummer няма право да изглежда много футуристично. Отзад личат гените на GMC.

По данни на GM серийното производство ще започне през есента на 2021 г. Първо ще бъде пусната пълната с екстри версия „Edition 1“. При нея има превключвател за режимите на шофиране, адаптивно окачване, сваляеми покривни панели и светъл интериор с 13,4-инчов инфотейнмънт дисплей. Който иска, може да резервира Hummer EV за 100 щатски долара на уебсайта на GMC, но Edition 1 вече е разпродаден. Цените са солени: екземпляр от Edition 1 струва около 190 000 лева. Най-евтината версия с 625 к.с. и пробег от 400 километра „стартира“ от около 134 800 лв. Дали електрическият „катерач“ ще дойде и в Европа, все още не се знае.

Вероятно много от повърхностите в кокпита ще могат да се мият.

Още по темата