1453 нови BMW-та продадени у нас през 2023, двете версии на „седмицата“ – най-търсени

0602
2024

Въпреки трудната година, белязана от геополитически конфликти, усложнения свързани със затруднения в глобалните вериги на доставки и логистика BMW Group България отчита рекордно търговско представяне на българския пазар. В предизвикателната икономическа среда решаваща роля за позитивния търговски резултат играят развитието на моделната гама и популярността на марките, богатия набор от дигитални услуги, както и добре развитата търговска и сервизна мрежа.

Рекордна е реализацията при марката BMW. Броят на предадените през 2023 г. към крайни клиенти автомобили е 1456, което представлява +35%  в сравнение с предходната година. При MINI продажбите нарастват с 24% до 102 доставки. За поредна година BMW Motorrad постига рекордно представяне и с ръст от 39% общите продажби възлизат на общо 258 скутери и мотоциклети.

По отношение на електрификацията BMW постига ръст както в общия брой на доставки, така и като дял от общите продажби със 197 (14%) доставени изцяло електрически и 214 (15%) plug-in хибридни модели. Така почти всеки трети доставен автомобил с марка BMW в страната е електрифициран.

В класацията на най-успешните електрически модели BMW i4 заема първа позиция с 65 бройки, следван от BMW iX1 с 64 единици и BMW iX с 35 единици. Забележително е, че многообразието на изцяло електрически модели покрива широк спектър, включително M версии като BMW i4 M50, луксозни модели като BMW i7 или BMW iX и достъпни премиум модели като BMW i4 eDrive35, най-достъпният модел в гамата BMW Серия 4 Гран Купе.

В другия край на моделната палитра с 390 продадени Performance и High-Performance автомобила BMW M постига нов рекорд в представянето си на българския пазар. Това отговаря на ръст от съответно +40% и 117% за high performance и performance моделите на М GmbH, спрямо предходната година. С изключително успешен старт BMW ХМ застава начело на класацията на високопроизводителните автомобили с 47 доставки, следван от BMW М3 Седан (19), BMW М4 Купе (17) и първото BMW М3 Туринг (15).

Моделите от Х семейството продължават да бъдат сред най-популярните на българския пазар с над половината от общите продажби. Най-продаван модел е BMW X7, а извън сегмента SUV – луксозната лимузина Серия 7. Така на практика двата варианта на „седмицата“ се оказват най-търсени.

BMW X7 с 238 доставки е най-популярният модел на българския пазар през 2023 г. Още три модела от BMW X семейството попадат сред петте най-предпочитани от клиентите, които традиционно оценяват високо всестранните възможности на SAV И SAC моделите на BMW, съчетаващи висока позиция на седене, интелигентната система за задвижване на четирите колела BMW xDrive и прецизно, динамично управление. Второто място заема обновеното BMW X5 със 197 доставки, на четвърто място се нарежда BMW X3 със 123 доставени автомобила.

Третата позиция в общата класация по модели се заема от флагмана на гамата BMW Серия 7, който в унисон със световните тенденции се радва на висок интерес сред най-взискателните клиенти на марката. Като цяло моделите от горния ценови сегмент, като BMW Серия 7, BMW X7, BMW Серия 8 и BMW XM се радват на силно търсене през 2023 г., като делът им достига до 30% от общата реализация на марката на пазара.

Анализът на вариантите на задвижването при мярката BMW показва, че се запазва тенденцията за намаляване на дела на дизеловите двигатели, която се наблюдава през последните години. През 2023 г. техният дял е 37%, делът на бензиновите двигатели е 34%. Нараства търсенето на Plug-in хибридите до 15% от общите продажби и  изцяло електрическите превозни средства, като достигат 14% от общата реализация.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин