141% увеличение на данък МПС в новия тестови цикъл

1207
2018

За собствениците на автомобили в Германия въвеждането на новия тестови цикъл WLTP може да се окаже скъпо! Хората от платформата за покупка на нови автомобили carwow са изчислили, че преди всичко притежателите на малки бензинови коли ще трябва да плащат значително по-високи данъци, отколкото досега. В Германия размерът на данък MПС се определя на база работен обем на двигателя и емисии на въглероден диоксид. Когато тези емисии са повече от 95 г/км, за всеки грам отгоре се плащат по две евро допълнително.

С въвеждането на по-реалистичната методика за оценяване WLTP СО2-стойностите за нови коли по документи скачат драстично. Carwow регистрира ръст от 20% спрямо старата методика NEFZ. Същото отичта и Съюзът на производителите на автомобили в Германия (VDA). Taка се оказва, че отделяният въглероден диоксид при някои модели скача главоломно. По данни на carwow увеличението при Skoda Fabia Combi 1.0 TSI се оказва най-сериозно – 141 процента. На второ място идва Nissan Micra 1.0 със 114 процента, а на трето – Hyundai Ioniq Hybrid 1.6 GDi с 96. Ето защо на германците, шофьори на въпросната версия на Fabia, ще се налага да плащат 68 вместо актуалните в момента 28 евро, а притежателите на Micra 1.0 – 77 вместо 36 евро.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин