13-ти ретро парад в Банкя (ГАЛЕРИЯ)

1607
2022

13-ят поред ретро парад в Банкя, организиран на 16 юли от Български автомобилен клуб „Ретро“ и Ретро клуб „Банкя“ отново привлече десетки любители на историческите превозни средства и предизвика интереса на жителите и многобройните гости в града на минералните извори. Началото на събитието както винаги беше дадено в 10.00 ч. на площада на автобусната спирка в центъра на село Иваняне. От там дългата колона от класически автомобили направи обичайната обиколка на околността, която включва и кварталите на Банкя Градоман, Вердикал и Михайлово, а шествието премина при перфектна организация, създадена от органите на КАТ. Колоната по традиция се водеше от дългогодишния председател на Български автомобилен клуб „Ретро“ Ваня Гюдерова с нейния Opel Manta. Около обед автомобилите се събраха в сенчестия парк „Кестените“, който за втори път приютява всички участници, докато преди 2019 г. те се подреждаха в района около Ротондата.

Ретро парадът се наложи като един от най-атрактивните акценти от културния календар на Банкя, благодарение на ползотворното сътрудничество между двата ретро клуба с активното съдействие на кмета на Банкя Рангел Марков и заместник-кмета по културата Александра Александрова. Самият парад вече е неизменна част от очакваните с нетърпение Празници на минералната вода, здравето и дълголетието „Горешляци 2022“, чиято богата културна програма по традиция започна в парк „Ротонда“ още на 9 юли, и ще продължи почти до края на месец август.

Преобладаващата част от участниците в тазгодишното издание бяха индивидуални или клубни членове на БАК „Ретро“ и Ретро клуб „Банкя“ и съвсем естествено по-голямата част от наградите бяха присъдени на тях. За събитието обаче пристигнаха и много атрактивни класически автомобили от други градове, включително Бургас, Варна, Перник, Русе, Пазарджик др., които също бяха отличени подобаващо.

Тази година отново имаше и представители на отдавна потъналата в историята българска авто-мото индустрия в лицето на „Булгаралпин“, реставриран от Валери Манджуков и един много добре възстановен екземпляр на „Балкан“ МК50-3, последният български мотопед, произвеждан през първата половина на 70-те, който беше представен от Иван Методиев. Макар че най-старите модели бяха от средата на 60-те, много от тях предизвикаха истински интерес, като спортния роудстър Alfa Romeo Duetto от 1967 г. на Николай Иванов от Бургас, едно състезателно купе Opel Manta Група Б от началото на 80-те, както и голямо разнообразие от американски класики, като Buick Electra от 1963 г., Lincoln Continental Mk V от втората половина на 70-те и най-младият участник в парада Oldsmobile Aurora от средата на 90-те.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин