125 к.с. от 1-литров мотор: какво се случва след 100 000 км?

1411
2020

На нас много добре ни беше известно какво голямо удоволствие при шофиране доставя модерният EcoBoost двигател с директно впръскване, турбокомпресор и променливи фази на газоразпределение. Оставаше обаче да отговорим на въпроса дали той ще издържи над 100 000 километра, защото проблемите с Downsizing моторите не са рядкост.

В началото трицилиндровият двигател се радваше на голяма популярност. „Хубава тяга още при потегляне, типичното трицилиндрово ръмжене, чисто развъртане до високи обороти”,
отбеляза Мартин Путц. „Почти не е за вярване, че този двигател е с работен обем само 1 литър. Разгръщането на мощността и спокойният ход са сензационни за трицилиндров мотор,
динамиката е напълно достатъчна дори и за автомагистралите“, смята Франк Б. Майер.

На 22 000 км се наложи Focus да получи ъпдейт на софтуера за двигателя – и грешката изчезна.

По нашата тестова отсечка в началото Focus харчеше 6,5, а към края на теста – 7,1 литра, като без особени усилия може да постигнете и разход с 5 преди десетичната запетая. И още нещо: двигателят запази тягата и темперамента си до последния ден, както се вижда от една бележка при пробег 96 158 км. Манфред Клангвалд написа: „Страхотно състояние, управлява се безупречно, трицилиндровият мотор все така се развърта радостно и мощно”. На 2 декември 2014 година след 100 730 тестови километра Focus достигна финала – при това много уверено. За двигателя да не говорим.

При финалното разглобяване установихме леко „сълзене“ на масло при гарнитурата на цилиндровата глава

Подчертано активен на пътя и пъргав автомобил – по принцип Focus е много препоръчителен автомобил в компактния клас. А след фейслифта от Ford коригираха сложната концепция на
управление. Малкият трицилиндров мотор е фин двигател, темпераментен и пъргав. Който звучи добре и върви добре.

Само три цилиндъра, само 1 литър работен обем, но 125 к.с.! Това се нарича Downsizing и означава малък работен обем и висока мощност. Които при Focus са комбинирани с турбокомпресор, директно впръскване на бензина, два разпределителни вала с променливи фази. Всичко функционира перфектно! И надеждно, двигателят издържа теста без никакви проблеми.

Забележките на вещото лице от DEKRA по отношение на каросерията почти нямаше

ИЗВОД

Във Ford трябва да отварят бутилки с шампанско, Focus
се справи уверено с продължителния тест на AUTO
BILD. Това важи с особена сила за малкия трицилиндров
мотор, който е не само много приятен агрегат, но се
оказа и издръжлив, и надежден. А съвсем не всеки очакваше това да бъде така. И затова успехът е още по-приятен.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин