2024
В периода януари септември 2024 г BMW Груп България е доставила на крайни клиенти рекорден общ брой автомобили с марките BMW и MINI и мотоциклети BMW Motorrad. Ръстът при марката BMW e 18% спрямо съшия период на 2023 г. или 1201 продажби. При MINI, което преминава през цялостно обновление на моделното си портфолио, нивото се запазва почти до нивото на предходната година – 77 автомобила (-3%). Очаква се до края на годината да започнат доставките за всички модели и варианти от новото моделно семейство. Мотоциклетното подразделение BMW Motorrad продължава силното си представяне на българския пазар с общо 253 доставки +14% в сравнение с предх. год.
Анализът на продажбите затвърждава високата популярност за Sports Activity автомобилите сред българските клиенти на BMW. Концепцията на X моделите съчетаваща висока ежедневна пригодност, интелигентно задвижване на четирите колела и спортна динамика им отрежда четири места от първите пет в класацията по модели. Най-предпочитан модел е BMW X7 със 190 продажби, следван от BMW X5 – 189, BMW X3 – 102. Челната петица се допълва от BMW X1 със 100 доставки и BMW Серия 7 от която на клиенти са предадени 92 автомобила.
Като цяло моделите от луксозния клас BMW Серия 7, BMW X7, BMW Серия 8 и BMW XM продължават да се радват на силно търсене, като делът им в общите продажби на марката за първите девет месеца на годината достига до 26%.
BMW непрекъснато разширява гамата си от електрически превозни средства във всички пазарни сегменти, като предоставя възможност за избор на електрически модел във всеки сегмент и за всеки начин на живот. Делът на изцяло електрическите автомобили в България от началото на годината достига 10% от общите продажби на марката. Ако към тях се добавят plug-in хибридните автомобили (17%) то почти всеки трети BMW автомобил е електрифициран.
Електрифициран е и най-популярният сред особено емоционалните високопроизводителни автомобили от М GmbH BMW XM. Ексклузивният М автомобил е с 22 доставки, включително 6 от серията Label. След него се нареждат BMW М3 с 19 доставки, BMW X6 M с 13, BMW X5 M с 11 и BMW M3 Touring с 9.
M Performance автомобилите бележат ръст от 45% спрямо първите девет месеца на предходната година.
По отношение на вариантите на задвижването при марката BMW – делът на дизеловите двигатели се запазва на 37%, бензиновите са 34%, нараства търсенето на Plug-in хибриди до 17% от общата реализация.
При избора на компановка, шестцилиндрови бензинови или дизелови двигатели запазват лидерската си позиция с 53%, следвани от четирицилндровите агрегати с 19% и осемцилиндровите с 8% и трицилиндровите с 6%.
При марката MINI лидер в продажбите е MINI Countryman с общо 42 продажби, като 37 са въведеното на пазара през месец февруари ново поколение. Следва новото изцяло електрическо MINI Cooper (13) и новото MINI с три врати (9). Електрификацията на моделите на марката се оценява особено високо от нейните почитатели и общо 36% от продажбите са електрифицирани превозни средства.
За първите три тримесечия 253 клиенти са избрали мотоциклети или скутери на BMW, което означава увеличение от 14% спрямо същия период на предходната година. Челно място в класацията по модели запазва универсалното BMW R 1250 GS Adventure с 60 доставки, следвано от пистовия S 1000 RR (28) и скутера C 400 GT (19).