2020
Разработен от Ford Performance за истинските ентусиасти на офроуд шофирането, първият досега Ranger Raptor е задвижван от версия с двоен турбокомпресор на дизеловия 2,0‑литров EcoBlue двигател на Ford, която осигурява 213 к.с. и 500 Нм въртящ момент, и новата 10-степенна автоматична скоростна кутия на Ford. На българския пазар модификацията на Ranger – Raptor ще е с клиентска цена 120 000 лв.
Доминиращото присъствие, породено от внушителните размери и екстремен стил на Ranger, се поддържа от уникално шаси Ford Performance, оптимизирано за високоскоростно офроуд шофиране и универсална проходимост.
„Забравете всичко, което си мислите, че знаете за пикапите“, каза Лео Роукс, директор на Ford Performance, Европа. „Нашият нов Ranger Raptor е различна порода – чистокръвен пустинен състезател и офроуд автомобил за екстремен начин на живот, който може да се справи с най-трудните маршрути в най-суровите условия.“
Ford Ranger е най-продаваният пикап в Европа. Ford продаде 13 600 автомобила през първата четвърт на 2019-та – увеличение от 15% спрямо същия период на миналата година. През 2019-та Ranger е традиционно в лидерските позиции по продажби и в България с над 140 автомобила.
Солиден, но рафиниран
Усъвършенстваното в състезанията окачване на Raptor е специално изработено да преодолява заплашителни терени при високи скорости, поддържайки пълен контрол и комфорт чрез следа, по-широка със 150 мм и височина на каросерията, по-голяма с 51 мм в сравнение с Ranger XLT.
Амортисьорите FOX с намаляване на нестабилността спрямо позицията осигуряват по-големи сили на демпфериране при екстремни условия за несравнима офроуд проходимост и по-малки сили на демпфериране в по-умерени условия за по-плавна возия на пътя. Ходът на предните амортисьори е увеличен с 32%, а на задните – с 18%.
Спирането в предната част се осъществява от предни спирачни апарати с две бутала с над 20% увеличение на диаметъра на буталото в сравнение със стандартния пикап Ranger до 51 мм и вентилирани дискове с размери 332 мм на 32 мм. Спирането в задната част също е подобрено със задни спирачни апарати с диаметър 54 мм и вентилирани дискове с размери 332 мм на 24 мм.
Гумите за всякакъв терен BF Goodrich 285/70 R17 са специално разработени за Ranger Raptor. Размерите им от 33 инча (838 мм) на 11 инча (285 мм) предлагат здрава странична стена, която може да се справи с най-непреодолимата среда с увереност, и агресивна шарка на протектора за офроуд шофиране, която осигурява желязно сцепление при мокро време, кал, пясък и сняг.
„Изключителното преживяване, което Ranger Raptor осигурява, безспорно е това какво можеш да постигнеш в офроуд среда и все пак да се возиш като милионер на пътя“, каза Деймиън Рос, главен инженер на програмата, Ranger Raptor, Ford Motor Company. „Всичко в Ranger Raptor надгражда изключителното усещане за финес и функционални възможности на Ranger и стига по-далеч. От гледна точка на удоволствието от динамичното шофиране той е един изключително специален автомобил.“
Уникалният дизайн на шасито е съчетан с оптимизирана офроуд геометрия, която осигурява 283 мм пътен просвет и дълбочината на газене от 850 мм. 32,5-градусов преден ъгъл на заход, както и ъгъл на надлъжна проходимост и заден ъгъл на заход от 24 градуса предоставят впечатляваща универсална проходимост.
Настроен за всякакви терени
Ranger Raptor позволява на водачите да избират между шест режима на Системата за управление спрямо терена, за да се справят с разнообразни терени и сценарии на шофиране, включително:
- Нормален режим – подчертаващ комфорта, икономията на гориво и управляемостта
- Спортен режим – по-откликващ за вълнуващо шофиране на пътя
- Режим Трева/Чакъл/Сняг – създаден да вдъхновява безопасно и уверено шофиране по хлъзгави и неравни офроуд повърхности
- Режим Кал/Пясък – настройка на реакциите на автомобила за оптимално сцепление и инерция при дълбоки, поддаващи се на деформация повърхности като ронещ се пясък и кал
- Режим Скали – специално за скалист терен с ниска скорост на преодоляване, където плавната контролируемост е ключова
- Режим Баха – настройка на реакциите за високоскоростна офроуд динамика, точно от каквато имат нужда пилотите в известното пустинно рали Баха
10-степенната автоматична трансмисия на Ford е същата като при F-150 Raptor и е създадена от високоякостна стомана, алуминиеви сплави и композитни материали за оптимална издръжливост и тегло. По-широкият обхват на предавателното съотношение води до по-добро ускорение и реакции и допринася за разход на гориво от 8,9 л/100 км и CO2 емисии от 233 г/км. Алгоритми за адаптивна смяна на предавките в реално време гарантират избора на правилната предавка в точното време. Уникалното калибриране на трансмисията включва и функция Live in Drive, като перата за смяна на предавките винаги са под ръка, за да осигурят механичния избор на предавка.
Практична технология под ръка
Усъвършенстваните технологии, проектирани да направят новия Ranger Raptor комфортен и удобен на пътя и офроуд, включват системата за комуникация и забавление Ford SYNC 3, която позволява на водачите да контролират аудиосистемата, навигационната система и свързаните смартфони, като използват прости разговорни гласови команди. Системата предоставя съвместимост с Apple CarPlay и Android Auto™ без допълнителни такси и включва SYNC AppLink за гласово активиране на редица приложения за смартфон.
Продължете на следващата страница