2025
Преди десет години това Audi A8 L W12 6.3 е струвало над 360.000 лева – а сега можете да получите луксозната лимузина с топ характеристики за малка част от цената й като нова!
Това Audi A8 L W12 6.3 e произведено във времена, в които луксът и разкошът не познаваха граници. Времена, в които 12-цилиндровият двигател с голям работен обем се считаше за израз на висок стил в луксозния клас. Времена, в които клиентите имаха богат избор: защото и Audi, и BMW, и Mercedes предлагаха своите флагмани с 12 „гърла“ под предния капак.
Днес такъв двигател се предлага само за Mercedes-Maybach S 680 – Audi и BMW нямат какво да предложат най-претенциозните клиенти с много пари. Така за тях остава единствено пазарът на употребявани автомобили, където могат да бъдат открити автомобили с огромна загуба на стойност – характерна най-вече за луксозния клас.

Отличен пример в този случай е Audi A8 – като поколението на модела е от второстепенно значение. Като нов автомобил, A8 твърде често беше пренебрегван от потенциалните клиенти – BMW Серия 7 и най-вече Mercedes S-класа и до ден-днешен още остават по-популярни. Това е лошо за Audi, но е добре дошло за купувачите на употребявани автомобили – защото A8 понякога може да се открие на старо на почти скандално ниски цени.
Дилърът на употребявани автомобили Bilotta + Hau GmbH със седалище в германския град Заарбрюкен в момента предлага за продажба автомобил, който демонстрира колко сериозно може да бъде обезценяването в луксозния клас: става въпрос за Audi A8 D4, което като ново струва над 180.000 евро. Високата цена се дължи най-вече на моторизацията – през 2015 г. базовата цена на Audi A8 L W12 6.3 е 143 800 евро. 12-цилиндровият двигател с работен обем 6299 куб. см генерира 500 к.с. и максимален въртящ момент 625 Нм. Въпреки теглото си – над два тона, Audi-то ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,7 секунди благодарение на серийното quattro-задвижване. Максималната скорост е електронно ограничена на 250 км/ч – иначе и след нея машината може да продължи да ускорява.
Версията дълга база се простира на 5,27 метра
Както подобава на топ модел, W12 се предлага само във версия дълга база, която със своите 5,27 метра е с почти 14 сантиметра по-дълга от стандартното A8. Така за пътниците на задните седалки се отваря пространство, което им позволява да пътуват изключително комфортно. Представеният от нас екземпляр, решен в елегантния цвят Rocky Mountains Dark Brown от гамата Individual, е с първа регистрация от ноември 2015 г. и е само на 53.478 километра. Този пробег е реализиран за малко под десет години от първия и единствен собственик на автомобила – което се равнява на малко над 5000 километра годишно.

В допълнение към и без това щедрото серийно оборудване на топ модела по онова време, са поръчани и следните екстри: асистент за нощно виждане (2200 евро), пакет задни седалки с наклоняваща се седалка зад пътника отпред (8880 евро), Head-Up дисплей (1390 евро), пакет с изцяло кожена тапицерия в бежов цвят (2870 евро), озвучителна система Bang & Olufsen Advanced (5370 евро), двукомпонентен панорамен покрив (1365 евро), 21-цолови джанти (1550 евро), печка (1535 евро), развлекателна система за задните места (3650 евро) и светлини за четене Audi exclusive отзад (890 евро).
Всъщност списъкът с допълнителни екстри може да бъде продължен – и то доста. A8 е оборудвано изключително добре, но в този клас автомобили винаги може и още. С цена като нов над 180 000 евро, луксозната лимузина от 2015 г. е всичко друго, но не и евтина.
След 10 години и само 50.000 километра по-късно загубата на стойност е брутална. Напълно обслуженото A8 в момента се предлага за 59.900 евро – това съответства на обезценяване в размер на повече от 120.000 евро. Но цената със сигурност ще може да бъде намалена след съответния пазарлък…

Сравнението на цените показва, че това A8 е най-скъпото с W12, обявено в момента на борсата за употребявани автомобили на AUTO BILD. Подобни автомобили, макар и с по-бедно оборудване, стартират от около 40.000 евро, а моделите преди фейслифта са дори по-евтини.
Но не се заблуждавайте от привидно ниските покупни цени. Луксозна лимузина като тази си остава скъпа за поддръжка – дори и да не изникнат неочаквани ремонти.
Извод
Човек винаги трябва да може да си помечтае. Да си купиш автомобил, който се продава със стойността на малък апартамент по-малко от цената си като нов, звучи изкушаващо. Особено с оглед на факта, чежтова A8 може да се похвали не само с изключително добро оборудване, но и с много специален двигател. Потенциалните купувачи обаче трябва да си помислят добре, преди да се решат на сделката – тъй като разходите за поддръжка и ремонт могат да се окажат колосални!