2019
ИМА ЛИ СМИСЪЛ? Когато BMW i3 се появи в гаража на AUTO BILD през март 2014 г. за продължителен тест, много от колегите бяха скептични. Над 92 000 лева за такъв експеримент? Как изобщо ще измине 100 000 км? Не беше ли по-добре да купим „истински“ автомобил? Да, може би. Но през 2014 г. всекидневието с електрическата мобилност все още беше приключение. И ние искахме да рискуваме. И се осмелихме. Спомняме си: преди 5 години обществените станции за зареждане бяха рядкост, ползването на малкото точки за зареждане бе възможно само с помощта на множество различни карти за зареждане от различни доставчици на електроенергия.
Нашето i3 най-често зарежда от собствената Wallbox в гаража си, а при пътувания си дава сигурност чрез REX (Range Extender), или удължителя на пробега. На практика това е двуцилиндров двигател с мощност 34 к.с., който чрез генератор зарежда изтощения акумулатор, така че няма защо да се страхувате, че ще останете на пътя. Но със скърцане на зъби се примиряваме със странния му звук, който отнема целия чар на този автомобил на бъдещето. И като стана дума за пробега. Това беше тема номер 1 при началото на теста!
Мощност/задвижване? Сензационни! Управление? Странно, но лесно. Поведение на пътя? Чувствително към страничен вятър, отчасти трополящо окачване, прекалено чувствително кормилно управление, но като цяло прилично. Това са все важни точки, но винаги на преден план бе темата за пробега. И затова проведохме много тестове. Например пътуване от Хамбург до тестовата отсечка в Бремерхафен. Забравете за магистралата! При спокойно пътуване по междуградските пътища в режим Eco Pro+ и външна температура 9 градуса i3 постигна електрически пробег от 133 километра за 2 часа.
Продължете на следващата страница