11-те модела, които написаха историята на Skoda


29
окт.
2020

В основното седалище в Млада Болеслав Škoda създава изцяло нова производствена линия. На нея се сглобява самоносещата каросерия от 665 точки на пресоване и с 6900 точки на заваряване, масова продукция! Така за пет години производство от конвейера слизат 440 000 екземпляра. За тогавашното време почти революционно конструираният 4-цилиндров двигател с леки части от алуминиеви сплави, както и трансмисията оцеляват до поемането на кормилото от Volkswagen. Днес Škoda има успех предимно в Китай и Индия (притежава суверенитета за разработка на платформа за целия концерн). С автомобили, които са създадени за определени пазари. Те вече имат опит с Trekka, първия автомобил, разработен в Нова Зеландия (на базата на Octavia), който е произвеждан и продаван между 1966 и 1972 почти 3000 пъти. А утре? За Škoda утрешният ден ще започне на 1 септември – тогава чехите ще покажат новия Enyaq iV, първия изцяло създаден като електромобил модел на Škoda. Дали клиентите ще го купуват масово? Ще покаже историята след няколко години.

1987: Favorit. Първият модерен автомобил на Škoda от новото време с предно разположен мотор и с предно задвижване. До 1994 г. са произведени общо 783 167 екземпляра.
1996: Octavia. VW осигурява техниката на Golf III. Octavia влиза в нишата между компактния и средния клас. За 14 години от конвейера са слезли 971 490 седана и 470 636 комбита
2009: Yeti. Първият модерен SUV на Škoda, дизайнът е дело на днешния шеф на Polestar Томас Ингенлат. През 2018 г. производството на Yeti приключва след произведени 683 603 автомобила, негов наследник е Karoq.
2020: Enyaq iV. С мощност до 306 к.с. и пробег от над 500 километра. При това не е по-скъп от Kodiaq.

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >