2016
НЕЩАТА ОПРЕДЕЛЕНО НЕ СА ЗЛЕ. През 2015 г. 3 206 042 германци са си купили нов автомобил, похарчвайки средно по 57 000 лв. Общо това прави сума от 180 милиарда лева, инвестирана за лични автомобили. Невероятно! Добра причина да установим средната цена на автомобилните ни любимци. Ние обаче ще коригираме тази сума надолу – AUTO BILD смята, че 50 000 лв. са разумната граница за нов автомобил. Без значение дали сумата се плаща изцяло или на лизинг. Отговорите на въпроса за автомобил с цена 50 000 лв. са повече в сравнение с играта „Стани богат“. Нека погледнем голямата снимка: всички единадесет автомобила, които виждате на нея, струват около 50 000 лв. От употребявания M3 (E36) до финия Audi A1 1.8 TFSI, от практичната Mazda 6 Сombi до дивия Fiat 595C Abarth, от електромобила Renault Zoe до пригодената като кемпер „баничарка“ VW Caddy Beach – ако сред тях не откриете нещо подходящо, значи сами сте си виновни. Или пък карате служебен автомобил.
Renault Zoe: В своята територия Zoe е владетел
ТОЗИ МАЛЪК ЕЛЕКТРОМОБИЛ е жител на града. Маневрен, пъргав и без вредни емисии. Реален разход на 100 км: 13,5 кВтч. Или около 2,70 лв. Капацитетът на акумулаторните батерии е достатъчен за приблизителен пробег от 200 километра. Базова цена за Zoe Life: 57 990 лв. 16-цоловите джанти вдигат цената на Renault допълнително.
Kia Pro Ceed GT: Нахален и активен: GTI от Корея
АКО ОБИЧАТЕ ПРИМЕРНИТЕ АВТОМОБИЛИ, преминете към Škoda. Всички останали могат да прочетат написаното и да поздравят Pro Ceed GT за спортното му представяне. Спортните седалки ви приковават, червените декоративни шевове и скосеният отдолу волан внасят допълнителна атмосфера. Добре – 204-те турбо к.с. правят впечатление на малко спънати, но пък звучат превъзходно сонорно. А пилотите на Pro Ceed освен това се наслаждават на седемгодишната гаранция, както и на цената от 38 880 лв. – Golf GTI струва значително повече.
Fiat 595C Abarth Autom: Малък „италианец“ с много голямо его
ТОЛКОВА МАЛЪК И ТОЛКОВА НАГЪЛ. С дрезгавия грохот на състезателен автомобил Abarth се буди за живот и насочва погледите към себе си. След това бързо се отдалечава със своите 160 турбо кончета – доста от спортните коли биха му завидели. Въпреки доста стегнатото окачване водачите на 595C ще запазят спокойствие. И ще се насладят на автоматичната трансмисия и на големия сгъващ се покрив.
Audi A1 1.8 TFSI: Внимание, диво животно – както някога GTI
ТОЛКОВА МАЛЪК АВТОМОБИЛ ЗА 53 505 ЛВ. – не звучи много разумно, нали? Изглежда разумът на редактора е бил замъглен от адреналина. Audi A1 1.8 TFSI прави революция при „джуджетата“. 192 к.с. и мери сили с истинските спортисти. S-tronic е серийна, даваме газ, малкото Audi „забива копита“ и се изстрелва за 6,8 секунди до скорост 100 км/ч – направо ще ви обърне стомаха. А с максималното темпо от 238 км/ч на магистралата ще мерите сили с големите и страшните. Автомобилът прилича на Golf GTI преди 40 години. Също като него пъргавото Audi може да се държи и съвсем различно. Да се стрелка повратливо в града, да вози сравнително комфортно по лоши пътища. Освен това е солидно изработено. Сърце мое, от какво повече имаш нужда?
Volvo V40 T3: Дизайнерска стока на промоция
ДА, ЯСНО Е! Такова Volvo V40 досега не е печелило сравнителен тест на AUTO BILD – едва ли ще го направи. По-малко от Golf, по-скъпо от Astra, не е спортист, няма високи технологии. Въпреки това е на челно място в сърцата ни, тъй като подобно V40 не се среща на всеки ъгъл. Нека си признаем: за 50 460 лв. получавате дизайнерско творение, което заслужава аплодисментите на хората. Нашето любимо V40: T3 бензинов вариант с 4 цилиндъра и 152 к.с., по възможност с механични скорости, а не с мудната автоматична трансмисия, ниво на оборудване Kinetic с парктроник отзад, аудиосистема и климатик. Прибавяме отопление на седалките и 17-цолови джанти с гуми с размер 225. Радваме се, че сме получили дизайнерска стока на промоция.
Renault Mégane dCi 130: Компактна атракция
ТОЗИ MÉGANE Е ПРОСТО МЕГА. След няколко неособено успешни години французите най-после уцелиха десетката в компактния клас. Началото поставя дизайнът – сериозен аргумент за покупка за мнозина. Mégane изглежда самоуверено и модерно и изпъква сред останалите. Отвътре всичко е чудесно, големият монитор в стила на iPad блести с цялостна свързаност – така му прощаваме дребни слабости при управлението. 1,6-литровият дизелов мотор е със 130 к.с., които ни придвижват бързо и не се лакомят на бензиностанцията. От Renault обявяват разход от само 4 литра – дори по-реалната цифра 5 преди запетаята си остава мега.
VW Caddy Beach 1.4 TSI: Ще си позволя тази свобода
ПРОСТО ДА ИЗЧЕЗНЕШ. Да паркираш някъде непосредствено на плажа и да прекараш една романтична нощ. Напълно тайно. Отвън на Caddy Beach не му личи, че е малък кемпер – при това практичен: завесите ви осигуряват тъмнина, има специални места, където да приберете дрехите си. От вътрешната страна на задния капак са монтирани лампи, има и допълнителен бутон за централното заключване. Caddy е прагматичен модел с много място, идеален за семейства, сърфисти и хора с кучета. Единствено твърдото окачване издава факта, че VW е лекотоварен модел. Ако сте поели в посока морето, този факт няма да ви наруши спокойствието.

Опционално в ценовата листа има палатка за задницата, в която можете да стоите и да готвите удобно – идеална за отпуската
Škoda Octavia Combi 1.4 TSI DSG: Великолепен от практична гледна точка
ДА, ДА, ЗНАЕМ: Octavia Combi не е типичният пример за атрактивен дизайн. Но именно тази семплост превърна „чеха“ в голям модел сред компактните автомобили. Без шоу и украси – Škoda се концентрира върху същественото. А в този случай това означава щедър багажник (610 до 1740 литра), изключително функционално вътрешно пространство и солидно качество. За 43 410 лв. получавате 1,4-литров TSI мотор с автоматична трансмисия с два съединителя DSG, който със своите 150 к.с. притежава пъргави динамични характеристики и е доста икономичен. Дъщерната фирма на VW обещава вземане на спринта до темпо 100 за 8,3 секунди и максимална скорост от 216 км/ч, като за разход са посочени 5 л/100 км. Това превръща Octavia Combi в дяволски добър избор.
BMW M3 (E36, година на производство 1996): Любов без загуба на стойност
„50 000 ЛВ. ЗА ДВАЙСЕТГОДИШНА СЕРИЯ 3?“ – чувам как се възмущават хората. Аз обаче отвръщам: един момент! Това, което на външен вид прилича на 316i със спортен пакет, всъщност е M3 и под предния си капак има истински шедьовър на двигателостроенето от Мюнхен. Шест цилиндъра в редица, 100 к.с. на литър обем – прави общо 321 к.с.! А по онова време иконата на спортните коли 911 дори е била с 286 к.с. Впечатляващото е, че това завладяващо задвижване е опаковано в съвсем всекидневна външност. M3 не е капризен, нито лаком – в ежедневието напълно реалистични са 11 л на 100 км. За 50 000 лв. ще откриете отлично поддържани екземпляри. При тях спокойно можете да зачеркнете темата за загубата на стойност.

Той се развърта и ускорява: двигателят на M3 впечатлява с хармонично разгръщане на мощността и перфектна реакция
Nissan Qashqai 1.6 DIG-T: Любимият трон на европейците
ВСИЧКИ ГО ХАРЕСВАТ. Qashqai е най-популярният SUV в Европа, тъй като предлага изгодно това, което клиентите очакват от подобен автомобил: висока позиция на седене, добра видимост, приятен дизайн и икономичен бензинов мотор. 1,6-литровият турбодвигател блести с мощност и спокойна работа, като с показателите си от 163 к.с. и 240 Нм не е задължително да бъде дизелов. Двойното задвижване също не ви е абсолютна необходимост, тъй като модерните SUV-ове рядко излизат извън пътя. Използват се най-вече в града и за пътешествия. Те се управляват с лекота, не ви затрудняват при паркиране с компактните си размери (дължина 4,38 м). Ако искате навигационна система – просто доплатете. Този Nissan определено е кралят в своя клас!
Mazda 6 Combi Skyactiv-G 145: Долче вита от страната на сушито
АКО НЕ ЗАБЕЛЯЗВАТЕ ГОЛЕМИЯ БРОЙ КОМБИТА, то в един момент все ще се сблъскате с Mazda 6. Той е като черешовия цвят сред всички други цъфнали дървета. Странно. Точно пък Mazda. Някогашният типично еснафски автомобил. Толкова долче вита няма да открием дори и при Alfa. Моделът спазва изцяло обещанието за лекота. Мощният 2-литров мотор със 145 к.с. създава добро настроение. Колкото повече са оборотите, толкова повече е и удоволствието. Дори без турбо. Съвсем просто, съвсем като в миналото. Пъргава трансмисия, която ще направи всекидневието ви много приятно. 6,7 литра разход на гориво – приемаме го. А отзад багажник, в който ще поберете доста. При това не само на хартия: 1663 литра са си добро постижение. Добре, някои от германските комбита са по-шлифовани. Возят по-комфортно и имат по-скъпи пластмаси. Но не и на тази цена. С 50 000 лв. нашият приятел от страната на сушито остава напълно постижима мечта. А който познава Mazda, знае, че цветовете й не увяхват бързо.
ИЗВОД: ОТ КАБРИОЛЕТА ДО КЕМПЕРА – ЗА 50 000 ЛВ. ИМА ПОЧТИ ВСИЧКО
МНОГО СМЕ СИ ДОБРЕ. Говоря за нас, германците. Не само че даваме по 50 000 лв. за личен автомобил. За тези пари дори можем да избираме между много разнообразни модели. Mazda 6 Kombi се радва на големи симпатии, тъй като притежава модерна външност, свързана с практичен талант. Всеки един от останалите десет модела също е впечатляващ по свой начин. Включително и класиралият се на 11-о място Renault Zoe – изгоден и практичен електромобил.