Делът на дизелите при новите автомобили, продадени на германския пазар, продължава да пада. За периода от януари до ноември т.г. той се е свил до 20,4% (488 000 бр.). Делът на изцяло електрическите автомобили е стигнал 12,9% (307 525 бр.) – което се равнява на увеличение от 104%.
Лидер по регистрации сред електромобилите за периода януари-ноември 2021 е Tesla Model 3 (29 166 бр.), следвана от Volkswagen e-Up (25 454 бр.) и Volkswagen ID.3 (25 201 бр.). Силни продажби регистрират също Renault Zoe – 20 165, както и Hyundai Kona – 16 069.
Като цяло, пазарът на автомобили в Германия се е свил с около 32 процента. Една пета от всички продадени нови автомобили в Страната на Гьоте са на ток – а този дял би стигнал до 34,4, ако в сметките вкараме и Plug-in хибридите.
В началото на годината средно 17 електромобила в Германия си поделяха една зарядна станция – сега вече техният брой е нараснал до 21! Това става ясно от данни на VDA (Съюз на германската автомобилна индустрия). Към момента във Федералната република има общо 48 717 обществени зарядни станции, от които само 7053 са за бързо зареждане (съгласно информация към 1-ви октомври 2021). Taзи статистика обхваща само обществените зарядни станции, но не и домашните.
Хилдегард Мюлер, президент на Съюза на германската автомобилна индустрия, коментира: „Амбициозната цел на Федералното правителство – до 15 млн. електромобила до 2030, увеличава в още по-голяма степен натиск за разрастване на мрежата от зарядни станции.“
Това означава, че държавата трябва да „настъпи газта“ при изграждането на инфраструктурата за зареждане. В момента на седмица в цяла Германия се обособяват само по около 250 нови точки за зареждане. Но за да бъде постигната целта от 15 милиона електромобила, всяка седмица в страната на Гьоте трябва да бъдат изграждани около 2000 зарядни станции! По този начин 15 електромобила ще споделят една.