Volvo срещу Peugeot: кой прави по-доброто хибридно комби? (ТЕСТ)

0210
2021

ИЗВЕСТНО Е, ЧЕ ПРОТИВОПОЛОЖНОСТИте се привличат. И така в това сравнение един срещу друг се изправят два много различни модела. Единият, с ограничена на 180 км/ч скорост, иска да помогне на пасажерите си да се чувстват спокойно. Другият, без ограничение на максималната скорост на 250 км/ч, изглежда така, сякаш може да наложи нов клас на пистата „Нюрбургринг“. Това, което обединява и двата модела: волята за икономия. Колкото може по-нисък разход на гориво, както и подобаващо ниско количество CO2 от ауспуха. И на двата им се удава. Колко добре? Ще разберете от сравнителния тест.

Един клас, два свята: V60 побира 1393 литра, а 508 SW – внушителните 1780 л

ПРАВИЛНАТА ГЛЕДНА ТОЧКА
Нека първоначално се посветим на най-важните неща. 508 и 508 SW са оборудвани от Peugeot за първи път с новата PSE емблема (Peugeot Sport Engineered). Има многобройни детайли в цвят криптонит, както и 20-цолови джанти. V60 блести с умелата си сдържаност както никой друг. Под ламарините се крие първата изненада. Ако допреди десетилетия Volvo предлагаше щедро товарно пространство (740 литра до 2120 литра за комбито от 1985 г.), сега V60 е с максимум 1393 литра (1441 литра без Plug-in техника), дори и малък SUV може да надвиши тази стойност. Peugeot направо унижава Volvo с 1780 литра, като дори допълнителната техника не отнема от мястото. Volvo успява да се спаси благодарение на минимално по-доброто си пространство на задната седалка, както и на по-лесното качване. Peugeot пак успява да изравни, тъй като от Volvo не оставят място за краката на седящия в средата – заради огромния среден тунел. В 508 там мястото все пак е достатъчно за едно дете. На първия ред и двата модела са на едно ниво, Peugeot обаче изисква малко време за свикване заради комбинацията си от малък волан и разположени над него уреди, а Volvo ще ви развали настроението поради липсата на възможности за прибиране на малки предмети. Що се отнася до качеството на изработката, Франция и Швеция не си позволяват слабости и се представят убедително. Паритет има и по отношение на управлението на кокпита. С изключение на някоя друга странност и при двата – като например регулирането на климатика чрез дисплея, малко неудобно разположените бутони или леко сложните структури на менюто.

Отчасти сложно управление на кокпита, но затова пък образцова изработка във вътрешното пространство
Отчасти сложно управление на кокпита, но затова пък образцова изработка във вътрешното пространство

ВЪПРОС НА ИЗПЪЛНЕНИЕ
Съвсем различни са V60 и 508 по отношение на използването на електрическото подпомагане. Във всяко едно отношение Volvo цени по-спокойния подход, докато Peugeot използва три електромотора за мощно ускорение. Volvo разчита на 253 плюс 87 електрически конски сили, а Peugeot – на 200 от бензиновия агрегат и съответно на 81 и 83 к.с. от електромотори 1 и 2. Като цяло Volvo не предявява претенции да бъде спортна натура. „Шведът“ го доказва и на пътя. Кормилното управление не е особено прецизно, по-скоро индиректно, с лоша обратна връзка. За града и магистралата е окей: и толкова. Окачването: тук очаквахме повече от шведа. Дори с 19-цолови джанти моделът можеше да вози по-комфортно и не чак толкова стегнато. С 20-цоловите си джанти Peugeot изпреварва Volvo в това отношение. Окачването му не е особено по-комфортно, но притежава по-добра обратна връзка. Управлението е директно, не прекалено чувствително, но все пак бихме желали малко по-добра обратна връзка.

Висококачествен, но малко странен. Комбинацията от волан и уреди е непрактична
Тук седалките също са първокласни, дори със серийна функция за масаж. Задницата е съвсем прилична, но качването изисква гъвкавост

Затова пък сцеплението е достатъчно във всякакви ситуации – благодарение на гумите Michelin Pilot Sport 4S и на третия електромотор на задната ос. Сътрудничеството между бензиновия двигател и електромоторите протича безпроблемно, макар 4-цилиндровият 2-литров агрегат на Volvo да не е толкова сдържан в акустично отношение като 1,6-литровия 4-цилиндров на Peugeot.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин