1000 к.с.: в сребърните стрели има още много потенциал


10
мар.
2016

Във Формула 1 става много интересно: още тази година Mercedes може да прескочи границата от 1000 конски сили при новия си мотор. При това германците изобщо не са в края на еволюцията на задвижващия агрегат. Пред SPORT BILD шефът по разработката на двигателите Анди Коуел споделя: „Положението е малко като в златна мина. Работим много здраво и навсякъде има прахоляк. На моменти обаче се случва човек да попадне на някоя истинска находка. А ние продължаваме да намираме подобни находки.“

Възможни са подобрения в много области: в двигателя с вътрешно горене, в турбокомпресора, в електрониката, в акумулаторите и в софтуера. И сега обаче агрегатът е истинско бижу: от работен обем едва 1,6 л и шест цилиндъра Mercedes „изстисква“ 900 к.с. При това се използва 45 процента от енергията, при старите V8 полезното действие се ограничаваше само до 29.

Досега Mercedes е единственият производител в F1, представил двигателя си пред широката публика. Анди Коуел го раздава доста самоуверено: „Усмихвам се всеки път, когато хората ме питат къде е турбото. А то е скрито „дълбоко“ в двигателя.” Именно компактната конструкция на агрегата е в основата на успеха на Mercedes.

Т.нар. Power Unit всява страх у конкурентите.

Т.нар. Power Unit всява страх у конкурентите.

Още по темата

Card image cap
GP номер 300 за пилота на Safety Car-a във Формула 1

20
сеп.
2016

След състезанието в Сингапур Бернд Майлендер има зад гърба си общо 300 старта като водач на болидите с колата за сигурност

Card image cap
Honda NSX GT3: за състезания по издръжливост

1
авг.
2017

"Бегачката" ще бъде сглобявана в Италия с компоненти, внесени от Охайо, САЩ, и ще струва близо 1 млн. лева - и за разлика от серийния модел, не е хибрид

Card image cap
Porsche двоен шампион в Световния шампионат за издръжливост

5
ное.
2017

Кръг преди края на WEC Porsche успя да грабне титлите при пилотите и при конструкторите. Toyota доминираше в последното състезание – като в крайна сметка завърши с победа и инцидент

Card image cap

В последния брой:

Архив >