Във Формула 1 става много интересно: още тази година Mercedes може да прескочи границата от 1000 конски сили при новия си мотор. При това германците изобщо не са в края на еволюцията на задвижващия агрегат. Пред SPORT BILD шефът по разработката на двигателите Анди Коуел споделя: „Положението е малко като в златна мина. Работим много здраво и навсякъде има прахоляк. На моменти обаче се случва човек да попадне на някоя истинска находка. А ние продължаваме да намираме подобни находки.“
Възможни са подобрения в много области: в двигателя с вътрешно горене, в турбокомпресора, в електрониката, в акумулаторите и в софтуера. И сега обаче агрегатът е истинско бижу: от работен обем едва 1,6 л и шест цилиндъра Mercedes „изстисква“ 900 к.с. При това се използва 45 процента от енергията, при старите V8 полезното действие се ограничаваше само до 29.
Досега Mercedes е единственият производител в F1, представил двигателя си пред широката публика. Анди Коуел го раздава доста самоуверено: „Усмихвам се всеки път, когато хората ме питат къде е турбото. А то е скрито „дълбоко“ в двигателя.” Именно компактната конструкция на агрегата е в основата на успеха на Mercedes.