100 (C4) – Audi за вечността

3010
2023

Най-доброто идва накрая: тази понякога донякъде преувеличена „мъдрост“ важи с пълна сила за Audi 100 от моделната серия C (1990 до 1994 г.). С Audi 100 от поколението C4 автомобилният производител с централа в Инголщат най-накрая влезе в премиум лигата. С C4 номенклатурата се промени и за високия среден клас: след фейслифта през 1994 г. Audi 100 C4 се превърна в Audi A6. Но моделната серия C4 – и по-специално комбито (Avant) – продължава да разпалва пламъка в очите на феновете на марката и до днес.

Със серията C4 инженерите на Audi достигнаха върховата точката в борбата си с ръждата. Благодарение на цялостното поцинковане, с което моделът е толкова известен, корозията няма никакъв шанс. Но това не е единствената причина моделът да бъде търсен и до днес. Комфортът при Audi 100 беше постигнат посредством голям брой технически решения. При C4 инженерите за първи път залепват покрива с рамката му. В комбинация с класическото „втвърдяване“ на каросерията, тази мярка значително подобрява и возията, и пътното поведение. По-широката следа отпред и отзад играе съществена роля за повишената стабилност на автомобила с предно предаване.

Audi 100 C4 quattro със задвижване на четирите колела

Предлаганото като алтернатива задвижване на четирите колела „quattro“ разпределя въртящия момент между предната и задната ос чрез самоблокиращ се Torsen диференциал. Претенциите за премиум качество биват отразени и от отоплението и охлаждането: новото парно не само затопля интериора по-бързо, но и изпълнява задачата си по-тихо от своя предшественик.

Avant маркира влизането на автомобилния производител от Инголщат в премиум лигата.

Сервото на волана и 5-степенната скоростна кутия бяха серийни

Кокпитът беше функционален, но въпреки това – елегантен. Благодарение на по-качествените материали и намалените до минимум фуги това Audi излъчва премиум атмосфера дори в интериора, който изглежда като при автомобил от значително по-висок клас в сравнение с предшественика. Въпреки това основните размери като междуосие и дължина остават непроменени. И това не е случайно: със своите 4,79 метра моделът предлага разточително пространство. Дребни на пръв поглед неща като по-изправени стъкла възпрепятстват проникването на слънчевата светлина, а с това – и прекомерното загряване на купето.

Кокпитът се характеризираше с по-високо качество спрямо предшественика.

Термоизолиращите стъкла са серийни, както и сервоусилвателят на волана, петстепенната скоростна кутия и допълнителните защитни греди във вратите. Версиите с 5- и 6-цилиндрови двигатели се предлагат стандартно с ABS, централно заключване и електрически регулируеми и отопляеми външни огледала. Още тогава моделите на Audi се характеризираха с високо ниво на сигурност – навярно си спомняте лепенките „Procon-ten“, указващи наличието на специалната система, която отдалечаваше волана от водача при катастрофа.

4,2-литров V8 с 280 к.с. – топмоторизацията

Новият тогава 2,8-литров V6 двигател със 174 к.с. все още е популярен сред феновете на C4 благодарение на здравината си. Най-сериозното „острие“ в атаката срещу Mercedes и BMW обаче е потентният 4,2-литров V8 с порядъчните 280 к.с., комбиниран с quattro-задвижване. Ако се задоволявате и с по-маломощното S4, базираната в Инголщат компания предлагаше и 2,2-литровия 5-цилиндров агрегат с турбокомпресор, 230 к.с. и 20 клапана като алтернатива. Но Audi 100 ще остане в историята не само като „бегачка“ – дори с по-скромните 2-литрови 4-цилиндрови или с 2,3-литровите редови 5-цилиндрови бензинови двигатели (101-150 к.с.) моделът беше много подходящ за всекидневието. Почитателите на дизеловите машини бяха доволни от класическия 2,4-литров 5-цилиндров мотор (80 к.с.), както и от по-новия 2,5 TDI със 115 к.с.

Audi 100 2.0 E Automatiс: 4-цилиндровият двигател генерира 115 к.с. и гарантира максимална скорост 191 км/ч.

Още по темата


Notice: Undefined index: usedTag in /home/autoupsw/public_html/wp-content/themes/autobild/sidebar.php on line 3
Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/autoupsw/public_html/wp-includes/functions.php on line 5427