100.000 км с Volvo XC60 T8 е Plug-in хибрид: много гланц, малко проблеми

2403
2023

ЗДРАВЕЙТЕ, AUTO BILD, защо всъщност в края на продължителните си тестове разглобявате автомобилите? Направо ни заболява сърцето, можеше спокойно да ги карате още… Здравейте, читатели, ако не ги разглобявахме, нямаше как да открием проблемите!

С което се намираме насред сервиза. Това е каросерията на нашето Volvo XC60, пробег 102 007, малко повече от две години автомобилът бе наш верен придружител при пътувания на дълъг път из Европа. Трябва обаче да върнем малко, най-добре в началото. На 14 януари 2020 г. SUV-ът постъпи на служба в гаража на AUTO BILD. Моделът ни: T8, тоест Plug-in хибрид с 2-литров 4-цилиндров бензинов двигател и 303+14 к.с., плюс разполагащ с 87 к.с. електромотор на задната ос, което прави системна мощност от 392 к.с. Базовата цена на T8 бе 150 300 лв., а нашият богато оборудван с всички екстри автомобил струваше 184 580 лв. (по данни за Германия).

Шведската икона в Хайде: единствено по символа Е разбираме, че тук бият две сърца

Толкова много пари за модел от средния клас! XC60 е дълъг 4,69 метра, играе в лигата на BMW X3. И въпреки това е различен. Забеляза го нашият експерт на тема гуми по време на пътуване към зимна Швеция: „Страхотен автомобил за дълъг път, удобни седалки с много възможности за регулиране, отличен комфорт на возене, тих двигател.“ Други тестващи отбелязаха в дневника на автомобила: „Фамозен интериор с първокласна изработка.“ Нещо, което редакторът Малте Бютнер потвърди още веднъж малко преди края на продължителния тест: „Това Volvo не старее, кожената тапицерия на седалките, пластмасите, мокетът – всичко е почти в ново състояние.“

Огромен тъчскрийн с вертикално разположение. Но за съжаление отчасти иконите са твърде малки, а гласовите команди са въпрос на късмет

Ние от AUTO BILD сме на мнение, че другите производители биха могли да се поучат – по отношение на качеството на материалите във Volvo са вдигнали летвата доста високо. За съжаление не и в други аспекти – например мултимедията. Системата за гласови команди е доста сложна. Специалистът на тема двойно задвижване Ролф Клайн откри и други слабости: „Тези малки символи на дисплея са истинско предизвикателство и не съответстват на претенциите за сигурност на Volvo.“ Колко хубаво, че шведите реагираха и оборудват всички свои нови модели с базирана на Google инфотейнмънт система. Много по-интересно е обаче задвижването, а тук старият „швед“ се представя като доста модерен! XC60 е първият Plug-in хибрид, тестван от AUTO BILD в продължение на 100 000 километра. Първо, удоволствието е голямо – T8 ускорява като спортен автомобил. 640 Нм системен максимален въртящ момент, за 6,0 секунди до темпо 100, при това в тежащ 2,2-тона SUV – респект.

Тези седалки са истинска наслада! Перфектен комфорт, перфектна издръжливост

Второ, моделът харчи доста на дълъг път. Да, Plug-in, тоест имаме зареждане от контакта. На теория електрическият пробег е 50 километра, а разходът – 2,5 л/100 километра. На практика след 30 километра батерията се изтощава, а ако натискате по-силно педала на газта по магистралата, стойността на разхода ще е двуцифрена. При спокойно каране 10, при спортно – 15 литра. Все пак, ако изминавате до и от работа не повече от 30 километра и зареждате често, ще пестите гориво – на тестовата отсечка на AUTO BILD регистрирахме 8,7 литра. Тоест пестиш с хибрид? Главният редактор на AUTO BILD Том Дрекслер написа: „Въпреки рекуперацията батерията се изтощава твърде бързо и в града, а разходът е висок – също и в сравнение с бензинов двигател.“ Но все пак хората искат да знаят защо разглобяваме автомобилите. На това място е време за кратък междинен баланс: според бележките в дневника досега сме дали два минуса на XC60 – за странната мултимедия и за високия разход. Така моделът се отправи с оценка 6 към сервиза за разглобяване.

С кутия за багаж на покрива до Рамзау: XC60 бе доста предпочитан като автомобил за пътуване на дълги разстояния, а двойното задвижване помагаше в планините
Букса за зареждане отпред вляво. Батерията с капацитет от 11,6 кВтч зарежда с 3,7 кВт за четири часа

Там инженерът на DEKRA Маркус Константин гледа много внимателно. И намира нещо. Например наченките на корозия по ръбове и заваръчни шевове на носачите на предната и задната ос, няколко изтъркани места по дъното на автомобила, от които се показва ръжда.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин