100 000 км с Toyota Verso: надежден, но без внимание към детайла

За 100 000 километра Verso практически не се повреждаше. Ванът завърши продължителния тест с образцовата оценка отличен (6). Toyota като едно време? Определено - само да не беше ръждата


1
сеп.
2017

Verso отвежда собственика си обратно в доброта старо време. Във времето, когато моделите на Toyota бяха преди всичко практични, непретенциозни и неунищожими. В рекламата им се казваше , че „Няма невъзможни неща“, но автомобилите бяха сиви и безлични. Verso също не е разбивач на сърца, но за 100 000 километра ванът практически не се повреждаше. Една лампа, един плафон в интериора, наместване на капачката на резервоара – това бе всичко. В продължителния тест на АUТО BILD автомобилът получи оценка отличен (6). Безоблачна картина, която бе леко помрачена от няколко петна при последващото разглобяване: открихме ръжда, корозия по стартера, по щеката за маслото, по праговете и дари по шарнирите на третия ред седалки.

При дългите пътувания Toyota ни глезеше с меко окачване и тих, пъргав двигател. Остарялата навигационна система не знаеше за съществуването на някои второстепенни пътища

Което ще рече: по целия автомобил. Твърде много, за да говорим за единични случаи. Очевидно японците са икономисвали от корозионната защита. Оценка отличен (6) и ръжда – нима е възможно? Ще обясним : в продължителните тестове на АUТО BILD се проверяват функциите и надеждността, а при Verso те не бяха нарушени. Освен това корозията вероятно се дължи на двете последователни много тежки зими. Но не само Toyota е засегната от ръждата. Напоследък този проблем, който изглеждаше забравен, се завръща при азиатските автомобили: след продължителните тестове на Toyota Auris, Mazda З или корейския Hyundai i3ocw отбелязахме ръжда – която преминава ката кафява нишка през последните резултати от маратонските тестове. Според Toyota корозията е само „повърхностна“, но ние ще отговорим: тестваното Verso бе на само 2 години! Ръждата вероятно ни направо толкова силно впечатление, тъй като 100 000 километра ванът се държа като типичен „японец“: напълно ненатрапчиво и незабележимо.

Тъмно петно: видима корозия по ламарините

 

 

Нашият Verso Life бе точно такъв какъвто избират повечето клиенти: : с 1,8-литров бензинов мотор 147 к.с. механична скоростна кутия и цвят сребрист металик. Като прибавим навигационната система с твърд диск в камера за задно виждане (3716 лв.), алуминиеви джанти (1271 лв.) и пакета Life Plus (1564 лв., включително двузонова климатична инсталация), цената на тестовия автомобил достигна 55 866 лева (по цена в Германия). Доста пари за семеен автомобил. За сметка на това освен подходящото за дълги пътувания оборудване Toyota предлагаше и много преимущества. Трети ред седалки има и при VW Touran, Renault Scenic или Opel Zafira, но единствено при Toyota надлъжно регулируемите средни места се превръщат в равна товарна повърхност само с едно движение на ръката. „Много удобна при пренасяне на багаж“, отбелязва редакторът Клаудиус Майнц. Видимостта назад и встрани можеше да е по-добра, при движение в града неприятно впечатление прави големият диаметър на завой (12,1 метра).

Данните от измерванията показват: към края на теста Verso бе още по-бърз, отколкото в началото

Но колкото е по-дълго пътуването, толкова по-възторжено звучат бележките в бордния дневник. Водачите хвалят балансираното окачван е, комфортните седалки (въпреки късите опори за бедрата), добрата шумоизолация и изненадващо тихия бензинов двигател – „най-доброто нещо при Verso“, както отбелязва редакторът Михаел Фос. 1,8-литровият бензинов двигател работи тихо и без вибрации, обича шофирането с рядко превключване на предавките и не изгори дори и капчица масло за 100 000 километра. Ако шофирате спокойно, разходът на гориво падаше под 6 литра, при силно натискане на педала на газта и достигане до ограничената до 205 км/ч скорост се увеличаваше до над 12 литра – стойности на дизелов модел, каквито са най-често Touran или Scenic. Скъпият дизелов двигател няма да липсва на никого при Toyota, освен това тестовият разход на гориво от 9,1 литра е напълно приемлив за ван с голямо аеродинамично съпротивление. Колегата Марио Пукшеч дари се размечта „какво удоволствие би доставил този мотор в някоя малка кола като Yaris“. Но никой не купува ван заради двигателя му.

Както и заради въодушевяващата му динамика на управление, каквато напълно липсва при Verso. „Един от най-безрадостните автомобили изобщо“, е оценката на тестовия редактор Гералд Чайка, който отбелязва и неинформативното кормилно управление, мудната управляемост и предпазливата ESP която се намесва веднага дори и когато е изключена. Това е напълно в съзвучие с японския натюрел водачът изобщо да не бъде подстрекаван – както и с неагресивните настройки на окачването. Това, което дразни водачите с бензин в кръвта, но радва главите на семейства. Типична Toyota. „Който си купи такъв автомобил, така и така не очаква нищо повече“, бе мнението на специалиста по олдтаймери Франк Б . Майер от АUТО BILD КLASSIK. АUТО BILD обаче очакваше доста повече от качеството – особено при такава цена и имиджа на Toyota.

Пластмасовите повърхности бързо се надраскаха, при движение по лоши пътни настилки от недрата на колата се чуваше мощно скърцане. Освен това при дълги пътувания ни дразнеше неудобният подлакътник от твърда пластмаса. От май 2010 година той е променен и вече тапициран с плат. Въобще прави впечатление колко старателно Toyota подобрява различни детайли на автомобила, стъпка по стъпка: волана (март 2010 г.), капачето на скоростния лост (май 2010 г.), интериорното осветление (декември 2010 г.) или амортисьорите на задния капак (септември 2011 г.). Това говори са старание, но и за разкрити недостатъци. Най-сериозно ни подразни радионавигационната система и тъчскрийнът. „Единственото, което се вижда при ярко слънце, са пръстовите отпечатъци по дисплея“, бе мнението на редактора Ян Хорн. Скъпата музикално-навигационна система предлагаше само лошо качество на радиоприемането, груба графика и липсваща логика: как да се прекрати воденето по маршрута, без да се стартира ново? Освен това мнозина от нас така и не успяха да активират Bluetooth връзката с мобилния си телефон. Според Toyota досега нямало оплаквания от клиенти, но въпреки това ще започне монтирането на подобрена навигационна система от ново поколение. Може би така част от безоблачните дни ще се завърнат.

Още по темата

Card image cap
100 000 километра с Hyundai i40 Kombi

5
юни
2017

Kopeйцume се учаm бързо u cmaвam все пo-дoбpu. Голямоmо uм kомбu се пpeдcmaвu много убедumелно в пpoдължumeлнuя mecm

Card image cap
XC60 T8: изпробвахме Volvo-то с две сърца

8
ное.
2017

Като Plug-in хибрид Volvo XC60 e много бързо – но дали е убедително и в други отношения? Ние изпробвахме „шведа”

Card image cap
Новият Citroën E-Méhari: Така жужи лятото!

30
авг.
2016

Един ден на остров Зюлт с екологичния плажен модел на Citroën. Туристите са впечатлени от пластмасовия автомобил – впечатлихме се и ние. Дори простихме на малкия модел факта, че е любителска изработка…

Card image cap
Skoda Octavia RS 245: ангел и дявол

12
юни
2017

Най-мощната серийна модификация на Octavia генерира 245 „коня“ и постига максимална скорост 250 км/ч

Card image cap

В последния брой:

Архив >