100 000 км с Toyota Prius III: просто не се поврежда!

Отзивите за Prius-а от продължителния тест са противоречиви: някои са въодушевени от икономичните технологии, други - не толкова. Но надеждността е несъмнена


17
авг.
2017

Респект за може би най-сложната техника, която се продава в момента: хибридното задвижване, за което това е втори продължителен тест от АUТО BILD. Първият тест на Prius, през 2006 година, завърши с перфектен резултат от нула повреди – като изключим една изгоряла лампа.

Стегнато окачване не подхожда на Prius – но това се промени при фейслифта

При този тестов автомобил броят на повредите се увеличи – но съвсем незначително. Най-важният резултат след 100 000 километра: голямото вълнение около хибридите премина, повечето въпроси вече са изяснени. Акумулаторите? Издържат. Функциите? Два двигателя, сложна технология, но напълно безпроблемна. Усещане при шофиране? Все така леко „гумено “ при подаване на газ, макар и много по-добро в сравнение с предишния Prius. При смяната на модела през 2009 година работният обем на бензиновия двигател бе увеличен до 1,8 литра, електромоторът също е по-мощен. Тестовият разход на гориво обаче се понижи с о,6 литра до 6,3 литра. Дизайнът е по модерен – въпреки това автомобилът поляризира както никога досега.

Късият селектор на трансмисията има и пета позиция „В“: при нея се регенерира повече спирачна енергия. Нивото на оборудване Life включва темпомат (отдясно на волана) и Head-up дисплей

Един от най-радикалните противници е Беренд Зандере, който написа в бордния дневник: „Този автомобил не ме въодушевява!“, но има и много впечатлени колеги : „Превръща ме в по-добър човек!“, отбелязва Алекс Коре. Като броят на почитателите на Prius постоянно се увеличава… Всички без изключение бяха впечатлени от практичните таланти на Prius: велурените седалки са по-големи и по-комфортни, необичайният селектор на трансмисията се управлява безпроблемно, колата предлага много място, багажникът с двойно дъно има вместимост 445 литра. „Всички поставки и двойната жабка са обмислени изключително добре и са много практични“, е мнението на Щефан Пулс, който отговаря за писмата на читателите. Безстепенното ускорение без тласъци при движение в градски условия е толкова комфортно и успокоително.

Клиновидният дизайн е запазена марка на Prius. Затова и не се нуждае от надписи Hybrid – всеки го разпознава и без тях

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >