2022
ПОСРЕЩАНЕТО ПРЕЗ МАЙ 2019 бе доста мразовито. Въпреки че новият ни колега от продължителните тестове Renault Kadjar TCe 160 се появи в зелен цвят с благородното ниво на оборудване Bose (за Германия) в унисон с настъпването на пролетта. В редакцията обаче преобладаваше скептицизмът. Дали компактният SUV ще намери сили да компенсира недоброто представяне на Mégane?
Стилни линии, подходящи пропорции – в този клас има и по-грозни представители. Това, разбира се, е въпрос на вкус. Вътрешното пространство също ни направи солидно впечатление. Преработената система за управление на кокпита Link най-после не включва управлението на климатика. Но тъй като през целия пробег от 102 603 километра потребителите на смартфони постоянно бяха изхвърляни от CarPlay, системата накрая се провали. Прекалено дълго зареждане, прекалено лошо USB разпознаване, прекалено много стъпки при управлението. Колегите намираха за значително по-интуитивно управляващ се сателита зад волана, с който се контролира музиката.
Това странно нещо присъстваше в една по-ранна форма при Renault още в първия Espace от 80-те години. „Това се разбира много лесно“, хвали го колегата Марио Пукшеч. Хубаво е, че продължават да държат на него. За съжаление обаче от Renault залагат на евтините материали. „Поздравления за изобретяването на магнитния мокет“, написа Дирк Бранке, след като дори и най-мощната прахосмукачка не се справи с боклуците на пода. Освен това покритието на товарния отсек се износва бързо – в края на теста не изглеждаше много добре. А пластмасите в област-та на вратите (избиха мехури) и централната конзола (скърцаща и доста надраскана в края) не отговаряха на актуалните разбирания. Доста хлабавата в края на теста шофьорска седалка не успя да създаде впечатлението за подобрение в качеството. По-скоро стелките, които след 100 000 километра са почти като нови.

Критиките по време на шофиране започнаха още при процеса на стартиране. „Стартовият бутон се нуждае от точно определена сила на натиск. Прекалено слабо – не се задейства, прекалено силно – включва и отново се изключва.“ Това бе забележката на колегата Йоахим Щаат. 7-степенната автоматична трансмисия с два съединителя придърпваше при потегляне. Колегата Петер Фишер написа: „В тесни паркинги се питаш: кога най-после ще потегли Kadjar?“ Когато автомобилът се движеше, возеше малко стегнато и преминаваше прекалено меко през неравностите, заради което продължаваше да се люшка.

„Забелязва се, че за „французина“ при 140 км/ч светът свършва“, написа като кратко впечатление Петер и обърна внимание на силните шумове при движение и увеличения разход на гориво при високо темпо. Иначе при спокоен стил на шофиране ще харчите около 8 л/100 км. Като цяло за 1,33-литровия агрегат бяха дадени положителни мнения. С изключение на малко по-големия шум агрегатът ни се понрави с висок въртящ момент и линейно разгръщане на мощността. Един приятен двигател за ежедневие-то без капризи и с достатъчно резерви. Както и издръжлив.


Никога Kadjar не изостави своите пасажери, като само веднъж се наложи да влезе извънпланово в сервиза заради перката на радиатора. Разглобяването показва: няма видимо износване, няма образуване на нагар, няма разход на масло – двигателят спокойно можеше да издържи още 100 000 километра. Макар и да придърпваше, след разглобяването трансмисията се оказа в добро състояние. Погледът с ендоскоп в кухините не установи никаква ръжда – въпреки неравномерното нанасяне на грес. Накрая бяха отнети точки заради дреболии като малко накриво стоящия капак на резервоара, драскотините, оставени от подкалника, или ръждясалите шарнири на задния капак.

Дали накрая можем да препоръчаме Renault Kadjar? И да, и не. Макар и основните неща да бяха наред, липсва фина шлифовка. А автомобилите от продължителните тестове на AUTO BILD имат нелек живот в сравнение с личния автомобил. Повечето конкуренти изглеждат по-добре отвътре след 100 000 км. Още повече че с цена от 74 000 лв. (за Германия) Kadjar не е никак евтин. Той е различен „французин“ със собствен чар. Значи скептицизмът на колегите не е бил неоснователен.
Продължете на следващата страница, за да видите какво открихме след разглобяването