100 000 км с Prius: здрав като стомана, продължава смело напред


5
ное.
2019

Както и цялото „боравене“ с този автомобил. Сложната техника функционира без да се налага водачът изобщо да мисли за нея. Трябва да отбележим още нещо: спирачният път на нашия „маратонец“ беше с около 2 м по-дълъг, отколкото при старта на големия тест. Но внимание! Prius все още спира с първия си комплект дискове и накладки. По предните накладки все още има толкова много фрикционен материал, че вероятно няма да се наложи поставянето на нови до планираното на 120 000 км обслужване. По отношение на динамичните постижения нямаше значими отклонения. Двигателят работи като в първия си ден.

Респект – Toyota остава вярна на нетрадиционния дизайн за селектора на трансмисията

Последните съмнения по отношение на надеждността разсейва погледът с ендоскоп в горивните камери. Специалистът на DEKRA Маркус Константин открива единствено малки огнища на коксувало масло и в четирите цилиндъра. А това е напълно безобидно. Като цяло пациентът е напълно здрав – затова няма да го разглобяваме. И ще изминем още 50 000 км с него. Можете да сте сигурни в това.

АПЛОДИСМЕНТИ В МЕЖДИННАТА ПРОВЕРКА

В сервиза на Toyota атмосферата при влизането на автомобил с номер K-OE 8533 е доста спокойна. Разбира се, намираме се в Кьолн. Тук не се поддават на стреса. При това отговорните лица в централата на Toyota Германия познават своите хибриди. И не остават разочаровани. Екипът на Маркус Константин (DEKRA) открива само дреболии. Няколко корозирали скоби, тук-таме по някой „леко кафяв“ болт под корите на пода. Дори няма смисъл да ги отбелязваме. По-важни са други неща – като грижливо нанесената защита от корозия по каросерията, липсата на омасляване по агрегатите и безупречната изработка. Вътре в двигателя хората от DEKRA откриват леки маслени кокусвания, които надали ще създадат проблеми в теста по-нататък.

Поглед отдолу към двигателя и трансмисията – няма и следа от масло
Трепетно очакване на резултата от проверката с ендоскоп

ИЗВОД

Първоначалният тласък е хубаво нещо – помага ти да вървиш напред. Prius се представи прекрасно и остава надежден като предшествениците си. Разходите и консумацията на гориво също говорят в полза на хибрида. Пътуването продължава – и ние не очакваме изненади.

ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ

Двигател 4-цил., хибрид, отпред напр. Работен обем 1798 куб.см Мощност 72 кВт (98 к.с.) + електромотор 53 кВт (72 к.с.), системна мощност 90 кВт (122 к.с.) Макс. въртящ момент 163 Нм Задвижване предно/безстепенен автоматик Тегло 1423 кг Полезен товар 367 кг Обем на багажника 501-1633 л Макс. скорост 180 км/ч Разход 3,3 л А95 Н (NEDC) Емисии СО2 70 г/км

Още по темата