100 000 км с Passat Variant 1.8 TSI: старее без следи


22
окт.
2019

Възможно ли е 1.8 TSI да бъде разглеждан като алтернатива на дизела? Не, не и за онези, които навъртат много километри, защото при сравним стил на шофиране TDI харчи над 30 процента по-малко. Не бе изненадващ проблем, че турбомоторът с 250 Нм разполагаше с достатъчно въртящ момент, за да превърта предните гуми при пълно натоварване или при мокра настилка. Скоростната кутия с два съединителя (DSG при VW) понякога придърпва при по-рядко натискане на газта или не се справя особено плавно с някои превключвания в сравнение с автоматична трансмисия с хидротрансформатор. Това ни е познато. При движение в града системата „Старт/Стоп“ понякога изключваше двигателя толкова рано при приближаване към светофар по инерция, че липсваше сервоусилването на кормилното управление. Междувременно от VW промениха това при серийните автомобили, също като дренажния маркуч от камерата на задния капак или механиката на масажиращите седалки. За тях редакторът Щефан Новицки отбеляза в бордния дневник: „Звучат като рахитичен дядо.“ Кой би си позволил да бъде глезен с такова пъшкане? Сервизите знаят за оплакванията на клиентите и смазват масажиращите седалки според заводските предписания.

1.ЛЕКИ ПЕТЪНЦА РЪЖДА Първи петна корозия по ключалката на предния капак и куката. При следващото посещение в сервиза трябва да го смажат – малко грес прави чудеса.

2.ТОТАЛНА ШУМОИЗОЛАЦИЯ. Между ламарината на покрива и тавана на Passat е залепена шумоизолация. Оптимална в комбинация с акустичното остъкляване (опция).

3.ЛЕКО ПРОВИСНАЛА. Повърхността на седене на седалката на водача е леко провиснала по средата. Това не е проблем при кратки пътувания, но при по-дълго шофиране може да причини изтръпване.

4.ЛЕКО ХЛАБАВО. Хлабавото пластмасово покривало първо ни озадачи. Но след това му намерихме мястото. То е разположено по средата на горния ръб на задната седалка, като явно се е откачило при високо натоварване…

5.ПУКНАТИНА БЕЗ ПОСЛЕДИЦИ. По резбата на запалителната свещ на първи цилиндър забелязваме миниатюрна пукнатина. След металургична проверка се оказа, че тя не е опасна.

6.ДОБРА РАБОТА. Маслените сегменти бяха подложени на много старателна проверка. Те създаваха проблеми при ранните TSI двигатели. Във VW са ги подобрили – всичките сегменти бяха свободно подвижни.

Отзад се пътува удобно. Задните прозорци потъват напълно във вратите

Продължете на следващата страница

Още по темата