100 000 км с Passat Variant 1.8 TSI: старее без следи


22
окт.
2019

БИЗНЕСЪТ ВЪРВИ. ОТНОВО. В продължение на 2 години Passat бе в немилост сред бизнес клиентите и загуби титлата си на най-популярен фирмен автомобил. Причините? Сам си беше виновен: дизеловият скандал, разколебани мениджъри на автомобилни паркове, сърдити клиенти и ужасно забавяне на новите модели с Eвро 6d-TEMP. И затова в разгара на дизеловата криза AUTO BILD избра бензиновия модел със 180 к.с., който се движи в рамките на продължителния си тест от май 2016 година. След 100 000 километра той заслужи оценка 6 минус.

Да купуваме или не?

Когато кажем Passat, имаме предвид комби с дизелов двигател и автоматична трансмисия. Моделът със 150 к.с. е истинска препоръка за водачите, които шофират много и държат на качеството. Моделът преди фейслифта може да бъде „smart buy“.

И ние не искахме тестът да приключи. Не се и налагаше, защото състоянието на Variant 1.8 TSI Comfortline бе такова, че тестът бе удължен, автомобилът трябваше да бъде разглобен след 150 000 километра. След този пробег, който множество Passat изминават още по време на лизинга, ние се надявахме да научим нови неща за издръжливостта в дългосрочен план. Във VW не се притесняваха, във Волфсбург вярваха в качеството на продукцията си и се надяваха на добри, създаващи доверие новини. Все пак за марката през последните години имаше предостатъчно лоши новини, а в същото време комбито навърташе километрите от удължения тест със спокойна надеждност. Дълги пътувания, фотосесии, големи натоварвания – нищо не му беше спестено. И сякаш Passat, който винаги беше готов и на разположение, остана леко извън обсега на нашето внимание.

Вместимостта на багажника е безкрайна

Ние си го познавахме: този „разумен автомобил мечта“, както го описа колегата Вили Кок. Автомобил с предостатъчно място на борда и висок лукс, който повиши цената на тестовия автомобил до над 110 000 лева. Поне според ценовата листа, фирмите ползват големи отстъпки. Но те не купуват бензиновия модел, който постоянно ни изненадваше приятно в продължителния тест. Спокойният ход на двигателя беше очакван. Колко приятен е той на фона на познатото дизелово тракане. Но фактът, че при по-спокойно натискане на педала на газта 4-цилиндровият двигател се задоволяваше с по-малко от 8 литра (среден разход по време на теста: 8,7 литра/100 км), заслужи много похвали.

Какво ни направи впечатление?

Надран диск: отзад вдясно между диска и накладката е попаднало камъче
Леко изпотени: предният десен амортисьор е изхвърлил част от маслото си
В чудесно здраве: турбокомпресор без следи от износване
Добро изгаряне: абсолютно чисти клапани в току-що демонтираната цилиндрова глава


Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap
Тествахме Tiguan в XL-размер

19
дек.
2016

7-местният Tiguan ще носи името Allspace. AUTO BILD успя да го покара предпремиерно и събра най-важната информация за него!

Card image cap
Новият Renault Talisman: изисканият наследник на Laguna

5
февр.
2016

Голямото Renault търси малката ниша – като добре оборудван служебен автомобил, конкурент на Passat и Mondeo. Очакваната стартова цена за България е 41 490 лв.

Card image cap

В последния брой:

Архив >