2019
РЯДКО Е ИМАЛО ТОЛКОВА МАЛКО БЕЛЕЖКИ в бордовия дневник от продължителните тестове на AUTO BILD. При Mercedes E-клас T-модел изписахме общо 17,5 страници. Причината за тази сдържаност? Много просто: който седне в голямото комби, след това не иска да слезе. Защото е перфектно за дълги, бързи пътувания. А километрите се навъртаха наистина много бързо, Benz-ът почти не се задържаше на паркинга ни, веднага се качваше някой колега за следващата командировка от няколко хиляди километра – комбито почти не бе ползвано за кратки пътувания. И ако не се намесваше строгият координатор на тестовите автомобили Гунар Хайш, колегите сигурно щяха да се сбият кой да кара S-KE 5293. Това е добър „проблем“. С над 14 милиона екземпляра Е-клас е най-продаваният Benz в историята на марката. Или както резюмира колегата Манфред Клангвалд: „Качвате се – и веднага се чувствате уютно.“
Като се започне с разточителното предлагане на място и се стигне до удобните седалки. Но управлението чрез чувствителните тъчполета на волана и централния тъчскрийн изисква време за свикване, има (прекалено) голяма вероятност за неволни „докосвания“. Освен това прекалено малкият бутон за аварийните светлини е разположен твърде далеч от водача. Но от Mercedes обещават подобрения на тези недостатъци.
По отношение на шофирането обаче няма почти никаква нужда от подобрения. „Страхотен майстор на дългите пътувания“, отбеляза колегата Аксел Сюлвалд в началото на 2018 година. Mercedes трупаше подобни комплименти през целия тест, също както Хамилтън печелеше своите поредни победи. Основните причини за това бяха три. Първо: двигателят. 2-литровият дизел със 194 к.с. подхожда перфектно на голямото комби, едва ли е възможно по-добро задвижване. Той се справяше добре както със спокойното шофиране, така и с бързите отсечки по магистралите. В зависимост от стила на шофиране разходът на гориво се колебаеше между 6 и 9 литра. Плюс около 1,5 литра AbBlue на всеки 1000 километра – за чисти отработени газове. И затова няма нищо учудващо във факта, че 68 процента от клиентите на Е-клас в Германия избират дизеловите двигатели. И ако Е 220 d изобщо ни направи някакво негативно впечатление, то това бе натрапчивият дизелов шум при движение в града. Звучи като такси – но според Daimler проблемът се отстранява лесно.
Трябва да отидете във фирмения сервиз, където всички болтове на изпускателната система ще бъдат разхлабени и после затегнати отново. По този начин се отстраняват напреженията в изпускателната система и двигателят отново работи спокойно и тихо. Втората причина: окачването. Опционалното въздушно окачване превръща Е-клас в наистина много нежен и комфортен автомобил. Който се носи меко над дългите вълни по настилката и въпреки това никога не предизвиква морска болест. Окачването филтрира нежно и последователно ръбовете и неравностите, без да ги допуска до пътниците. След 4600 километра с Benz колегата Марио Пукшеч резюмира: „За мен беше удоволствие.“ Третата причина: шумоизолацията. Въпреки мрънкането за дразнещия шум при ниска скорост Daimler бе забележително тих при бързо шофиране по магистрали. Шумоизолацията на интериора е прекрасна.
Продължете на следващата страница