100 000 км с Mercedes E 220 d T-модел: перфектен за дълъг път


25
ное.
2019

РЯДКО Е ИМАЛО ТОЛКОВА МАЛКО БЕЛЕЖКИ в бордовия дневник от продължителните тестове на AUTO BILD. При Mercedes E-клас T-модел изписахме общо 17,5 страници. Причината за тази сдържаност? Много просто: който седне в голямото комби, след това не иска да слезе. Защото е перфектно за дълги, бързи пътувания. А километрите се навъртаха наистина много бързо, Benz-ът почти не се задържаше на паркинга ни, веднага се качваше някой колега за следващата командировка от няколко хиляди километра – комбито почти не бе ползвано за кратки пътувания. И ако не се намесваше строгият координатор на тестовите автомобили Гунар Хайш, колегите сигурно щяха да се сбият кой да кара S-KE 5293. Това е добър „проблем“. С над 14 милиона екземпляра Е-клас е най-продаваният Benz в историята на марката. Или както резюмира колегата Манфред Клангвалд: „Качвате се – и веднага се чувствате уютно.“

Като се започне с разточителното предлагане на място и се стигне до удобните седалки. Но управлението чрез чувствителните тъчполета на волана и централния тъчскрийн изисква време за свикване, има (прекалено) голяма вероятност за неволни „докосвания“. Освен това прекалено малкият бутон за аварийните светлини е разположен твърде далеч от водача. Но от Mercedes обещават подобрения на тези недостатъци.

E като елегантен, а не като ексцентричен: Т-модел с класическата каросерия на комби

По отношение на шофирането обаче няма почти никаква нужда от подобрения. „Страхотен майстор на дългите пътувания“, отбеляза колегата Аксел Сюлвалд в началото на 2018 година. Mercedes трупаше подобни комплименти през целия тест, също както Хамилтън печелеше своите поредни победи. Основните причини за това бяха три. Първо: двигателят. 2-литровият дизел със 194 к.с. подхожда перфектно на голямото комби, едва ли е възможно по-добро задвижване. Той се справяше добре както със спокойното шофиране, така и с бързите отсечки по магистралите. В зависимост от стила на шофиране разходът на гориво се колебаеше между 6 и 9 литра. Плюс около 1,5 литра AbBlue на всеки 1000 километра – за чисти отработени газове. И затова няма нищо учудващо във факта, че 68 процента от клиентите на Е-клас в Германия избират дизеловите двигатели. И ако Е 220 d изобщо ни направи някакво негативно впечатление, то това бе натрапчивият дизелов шум при движение в града. Звучи като такси – но според Daimler проблемът се отстранява лесно.

Кокпит с Widescreen монитор (близо 2000 лева допълнително). Но толкова много възможности: навигацията и другите системи могат да бъдат управлявани с бутоните на волана, тъчпада и въртящия се бутон

Трябва да отидете във фирмения сервиз, където всички болтове на изпускателната система ще бъдат разхлабени и после затегнати отново. По този начин се отстраняват напреженията в изпускателната система и двигателят отново работи спокойно и тихо. Втората причина: окачването. Опционалното въздушно окачване превръща Е-клас в наистина много нежен и комфортен автомобил. Който се носи меко над дългите вълни по настилката и въпреки това никога не предизвиква морска болест. Окачването филтрира нежно и последователно ръбовете и неравностите, без да ги допуска до пътниците. След 4600 километра с Benz колегата Марио Пукшеч резюмира: „За мен беше удоволствие.“ Третата причина: шумоизолацията. Въпреки мрънкането за дразнещия шум при ниска скорост Daimler бе забележително тих при бързо шофиране по магистрали. Шумоизолацията на интериора е прекрасна.

Benz е сигурен зимен автомобил дори и без 4Matic. Задното задвижване и зимните гуми на Goodyear осигуряваха добро сцепление

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >