Тест » 100 000 км с Kia ProCeed GT: надежден ли е „кореецът“ в дългосрочен план? (ТЕСТ)

100 000 км с Kia ProCeed GT: надежден ли е „кореецът“ в дългосрочен план? (ТЕСТ)

1908
2022

След 100 000 километра с този модел в цвят Fusion Orange Metallic, след 78 изписани страници в дневника и много оспорвани дискусии в кухнята на редакцията можем да заявим: автомобил като футболния отбор „Байерн Мюнхен“ – или го обичаш, или го мразиш, но на никого не е безразличен. Kia ProCeed GT e разглобен на части в сервиза след 20-месечна служба, а статията е написана от двама, които изпитваха силна любов към корейския автомобил от продължителните ни тестове: експерта по продължителните тестове Тим Далгаард и шеф-репортера Андреас Май.

Комбинацията от скосена линия на покрива и тесни задни светлини е секси

Но не се притеснявайте – това, което са написали, не е любовно писмо. Все пак в дневника на автомобила имаше и други текстове. Но нека започнем отначало. Сряда, 19 февруари 2020 г., автомобилът с регистрационен номер F-PR 7211 постъпва на служба в редакцията; 1,6-литров турбо бензинов двигател, 204 к.с., 7-степенна автоматична трансмисия с два съединителя, предно задвижване. 72 520 лв. бе цената (за Германия) за този Shooting Brake, като доплащане имаше за лака металик и за комфортния пакет с електрическо регулиране на шофьорската седалка. Така общата сума стигна 74 520 лв., а тук трябва да споменем думата „цялостно“: на борда имаше навигационна система с трафик информация в реално време, която бе актуализирана с времето постоянно, като накрая дори имаше и система за предупреждение от трафик камери. Освен това оборудването включваше автоматична климатична инсталация, дигитален кокпит, електрически заден капак, 18-цолови джанти, но за съжаление не и опция за по-големи джанти, които биха отивали на Kia.

Всичко е ясно и прегледно: тъчскрийн с бутони за бърз избор, а под него е блокът за управление на климатика. Кокпит, какъвто трябва да бъде

На борда имаше и удобни седалки с тапицерия от велур, които за жалост нямаха гъвкава повърхност за по-високи водачи. Апропо по-едри пасажери: шефът на тестващите Гералд Чайка (1,97 метра) не бе единственият, който мрънкаше от позицията зад волана: „Дори и при максимално смъкната надолу седалка косата ми опираше в тавана.“ И тъй като сме стигнали до критиката: колегата Франк Б. Майер, който има личен автомобил Citroën DS, проклинаше ProCeed: „На път за една командировка изгасих двигателя 200 метра, преди да пристигна – този пубертетски звук и стегнатото окачване са направо излагащи.“ Колегата Хенинг Хинце също бе not amused: „Нямам нищо против добрия звук от ауспуха, но това е най-синтетичният саунд, който съм чувал.“

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

ƒ