100 000 км с Ford Mondeo Turnier 1.5 EcoBoost: създаден, но не за вечността

Тестовата оценка бе понижена заради малък болт – но Ford имаше късмет


26
мар.
2018

ЛЕКА НЕМАРЛИВОСТ В ДЕТАЙЛИТЕ, НО ЗДРАВ ДВИГАТЕЛ

1. ДОБРЕ ИНВЕСТИРАНИ ПАРИ. Опционалните LED фарове (Ford Dynamic LED). В комбинация с асистента за дългите светлини са категорично препоръчителни за онези, които пътуват много през нощта.

2. НАДЕЖДНИ АМОРТИСЬОРИ. Опционалният пакет Comfort включва „интерактивна система на окачването с електронно управление на амортисьорите“. Но дали е необходима? Въпрос на вкус. Системата работеше надеждно и беше в безупречно състояние на финала.

3. ЛЕКИ СЛЕДИ ОТ МАРАТОНА. Нашият колега от DEKRA откри повърхностна корозия по окачването. Проблемът е козметичен, но неприятен, трябваше да има по-добра защита от ръжда. Но трябва да похвалим Ford за масивната и здрава конструкция на детайлите.

4. МНОГО КАБЕЛИ. Както е обичайно при съвременните автомобили, през цялата каросерия преминават дебели кабелни снопове. Особеност при Mondeo: точно под седалката на водача се срещат няколко снопа и образуват дебела плетеница.

5. СОЛИДНА ТЕХНИКА. И въпреки че много от колегите се оплакваха от дългите ходове на скоростния лост, съединителят се е справил добре с натоварването. И ще издържи още минимум 50 000 километра.

6. СТРАННОСТИ ПО ЛАКОВОТО ПОКРИТИЕ. При внимателно вглеждане по задния капак се вижда необичайно груба повърхност на лаковото покритие. Това се дължи на структурата на материала (магнезиева отливка), която прозира през лака.

Това ни направи впечатление

Така и трябва да бъде: напълно сух топлообменник при финалното разглобяване

Здрав турбокомпресор: всички лопатки са безупречни, няма аксиален луфт

Отлична оценка за трансмисията: минимални отлагания по магнита в корпуса

Това не е добре: корозия по дъното в областта на багажника

Безупречна антикорозионна защита: кухините на каросерията на Mondeo са защитени перфектно

 

Извод

Mondeo е голяма работа. Комбито от Кьолн може да натовари толкова, че да засрами доста SUV-ове и ванове. За съжаление от Ford са модернизирали модела в грешна посока: окачването не е по-добро, управлението – също. И въпреки това: без този глупав болт Turnier щеше да заслужи оценка много добър 5.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин