100 000 км с CX-5: Mazda с право се гордее с него (ПРОДЪЛЖИТЕЛЕН ТЕСТ)


26
окт.
2021

ПРЕДВАРИТЕЛНИТЕ ОВАЦИИ не правят добра услуга на никого. Защо? Тъй като очакванията тогава са прекалено големи. Именно такова бе изходното положение и за Mazda CX-5 – когато на 16 май 2019 г. моделът пристигна за продължителен тест в AUTO BILD. От една страна, първото поколение на успешния японски SUV (2011–2017) завърши в нашия маратон през 2015 г. с оценка 6-.

Тогава не му достигна много малко за максималната оценка. Освен това второто поколение на CX-5 също е с много атрактивен дизайн, така че сме провокирани: дали красавецът е също толкова добър, колкото своя предшественик? Бързаме да дадем отговор: наистина може много неща! Справя се като действително голям. Началото поставя истински щедрото място. След малко повече от 10 000 километра през юни 2019 г. колегата Щефан Новицки записа в дневника: „Мястото е напълно достатъчно за четиричленно семейство.“ Нашите фотографи също ценяха дългия 4,55 метра модел с висока позиция на седене – пред координатора ни на тестовете Гунар Хайш се извиваше опашка от колеги, които искаха да пътуват в командировка с Mazda.

CX-5 притежава идеалния размер за семейства с две деца

И нищо чудно – вместимостта на багажника й е от 494 до 1608 литра. Колегата ни Каргхек дори пренощува заради коронавируса по време на една командировка в багажника вместо в хотел. Иначе окачването на модела се справяше с лошите пътища съвсем спокойно. Което обаче не означава, че „японецът“ возеше меко и се клатушкаше. CX-5 притежава стегната настройка, която предотвратява уверено клатушкането и се справя балансирано с грубите неравности на пътя. Единствено при напречни фуги 19-цоловите колела предават „информацията“ малко по-рустикално към пасажерите в купето.

Всички бяха впечатлени от спокойната натура на Mazda. Ако седалките бяха малко по-големи, то CX-5 спокойно можеше да стане автомобил за пътуване на дълги разстояния на годината. В центъра на похвалите винаги бе комфортното задвижване. Колегата ни Марио Пукшеч оцени хармонията между двигател и трансмисия. Когато шумният след студения старт дизелов двигател достигнеше работна температура, превръщаше дългите командировки в спокойни пътувания. Имаше колеги, които изразяваха съмнение дали 2,2-литровият дизелов агрегат наистина разполага със 184 к.с., а не със 150 к.с. А колегата ни от списанието за класически автомобили Хенинг Хинце заяви: „Тайна си остава къде се крият тези 184 к.с.“ И действително е така – въпреки пъргавата управляемост и балансираното окачване CX-5 не се изявява като спортист.

1.СЪСТОЯНИЕТО НА КЛАПАНИТЕ е безупречно, разпределителните валове не демонстрират нито следа от износване.

2.ПРЕОБРАЗУВАТЕЛЯТ НА ВЪРТЯЩИЯ МОМЕНТ изглежда е тайната за комфорта на 6-степенната автоматична трансмисия. Не е имало информация за слабост при потеглянето.

3.ОСИТЕ са безупречни – както отпред, така и отзад, като освен това са отлично консервирани. Всички тампони и втулки са изправни.

4.АВТОМАТИЧНАТА ТРАНСМИСИЯ е в ред – въпреки максималния въртящ момент от 445 Нм и тегленето на ремарке. След изминаването на дистанцията не бе открито износване.

5.ВСМУКАТЕЛНИЯТ КОЛЕКТОР имаше повишено количество нагар. Досега без лишения при мощността или повишен разход на гориво.

6.УПЛЪТНЕНИЕТО НА БАГАЖНИКА скрива наченките на ръжда.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин