100.000 км с BMW M3: достатъчно надеждно и в дългосрочен план? (ПРОДЪЛЖИТЕЛЕН ТЕСТ)

2409
2024

480 к.с. ни движат по време на командировките в продължение на 100 000 км. И действително при BMW M3 всичко мина гладко и с радост от шофирането.

В РЕДАКЦИЯТА сме имали модели, за които още след 50 000 км сме се питали: ще издържи ли изобщо 100 000 км? Някои автомобили се нуждаят от престой в сервиза, за да успеят да се справят. Имали сме и модели, за които сме се радвали, че маратонът приключва. Тъй като са предлагали скучно пътуване, не са били особено приятни за командировки или просто са били невзрачни придружители по време на дълги пътувания. После се появи ТОЙ. О, по-скоро ТЯ! Тази МАШИНА. Шумното ЧУДОВИЩЕ. Във всеки случай една гореща ЛЮБОВ, за някои е истинска КРАСАВИЦА, за други – НАРКОТИК, която накрая получи ПЪЛНО ШЕСТ в класацията ни за надеждност.

В свои води: междуградски пътища със завои – най-голямото удоволствие по време на този продължителен тест

На това място трябва да направим равносметка от продължителния тест на разполагащото с 480 к.с. BMW M3 G80 с 6-цилиндров турбобензинов двигател и задно задвижване: нито един от 200-те автомобила, които сме имали в продължителните тестове на AUTO BILD през последните 30 години не е преминавал изпитанието толкова безгрешно и убедително. Нито един. Даваме най-добрата оценка за най-забавните 100 000 км без проблеми и грижи. Поздравления за специалистите от М-подразделението в Мюнхен! Но нека започнем отначало. През лятото на 2021 г. оборудваният с много екстри и струващ 223 000 лв. M3 пристигна в подземния ни гараж. Той разбуни духовете в редакцията на AUTO BILD, още преди да е изминал и метър. Разбира се, външният вид с огромните „бъбреци“ и зеленият цвят на каросерията бяха въпрос на вкус. Но тук акцентът не е за външния вид. M-XD 8188 разделяше мненията най-вече със задвижването си. Тъй като това M3 притежава 6-степенна механична скоростна кутия. Така че предлага по-ниска мощност, по-нисък въртящ момент и по-малко комфорт в сравнение с M3 с 8-степенната автоматична трансмисия M-Steptronic.

Малко Bi: две турбини за шест цилиндъра – разполагащата с 550 Нм кулминация на М3

Песимистите имат доста съмнения относно задвижването. Ще издържи ли съединителят? Автоматичната предавателна кутия щеше да осигури по-нисък разход, нали? Да превключваш сам е старомодно! Противоположният лагер веднага опонира: няма автоматични скорости, значи теглото е по-ниско, има по-къси предавки, шест предавки, които сменяш осезаемо. Механика, която иска да бъде управлявана с чувство и умения – това компенсира всички недостатъци.

Под стрес: механиците при разглобяването на G80. Тук личи добре: 3,0-литровият редови 6-цилиндров двигател е изместен доста назад

Именно трансмисията бе най-големият преломен момент в продължителния тест. Механичната скоростна кутия превръща M3 в категоричната машина за удоволствие от шофирането. Сами управлявате зацепването на съединителя, „дирижирате“ синхронизаторите, усещате пиковете в тягата и контролирате машината с късия скоростен лост, докато с левия крак управлявате разгръщането на мощността – докато се изстрелвате напред.

Работното място: чудесно за водачите, които искат да имат пълен контрол. Първокласни седалки, отлично превключване, безпроблемно управление в кокпита

Следите оборотите, синхронизирате подаването на газта и отпускането на съединителя – всичко е много по-активно, отколкото при автоматичната предавателна кутия. Именно тази механична дейност превръща M3 с ръчни скорости в автентичен спортен автомобил.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин