100 000 км с 540i xDrive Touring: автомобил мечта с леки проблеми


4
февр.
2020

КОЛЕДА. Празникът на любовта и блесналите очи. И в края на 2017 година блестяха и очите на тестовите редактори на AUTO BILD. Точно за празника, на 22 декември, ние получихме „подарък“ от Бавария. Едно BMW 540i xDrive Touring, вариант Sport Line и почти пълно оборудване, автомобилна мечта. Автомобил за познавачи и спортисти едновременно. С легендарния редови 6-цилиндров двигател под предния капак, с работен обем от цели 3 литра, мощност 340 к.с. и 450 Нм въртящ момент. С изключително нежната и в същото време винаги будна 8-степенна спортна автоматична трансмисия на ZF. В тези дни на климатични дебати и дискусии за електрическата мобилност може и да не е политически коректен – но за нас, Petrolheads, този автомобил означаваше сбъдване на много детски мечти.

Заводът Fagus в Алфелд е част от световното културно наследство от 2011 година. Редовият 6-цилиндров двигател на BMW също трябва да бъде обявен за световно културно наследство с 6 цилиндъра

Производителите в Динголфинг, както и тестовият екип от Хамбург не очакваха нещо по-различно от наследник на 130i, който 8 години беше на върха на нашата класация за надеждност след нула повреди за 100 000 километра през 2009 година. Окей, петте наказателни точки на X1 xDrive 20i (2018 г.) също бяха приемливи, но от BMW искаха повече. И най-изненадващият факт в този тест е точно това – че на финала не успяха да постигнат целта си. Още от старта имаше оплаквания от кормилното управление. Дирк Мьолер, експертът по гуми и човек с точен изказ, се оплакваше от слабите сили на връщане на волана в изходна позиция и „отвратителната стабилност по курса“, особено при висока скорост.

Жалко е, че BMW скрива 6-цилиндровия двигател под скучен пластмасов капак

Другите колеги се изразяваха по-меко. Ние се надявахме при смяната с летните гуми нещата да се подобрят. И наистина, с летните гуми оплакванията намаляха значително. Хенинг Клип, вторият човек от отдела за гуми, даде следната оценка на Серия 5: „Това си е състезателно комби.“ С което имаше предвид не само излъчването и поведението на пътя, но и качването и слизането. Както и по-скоро малкото предлагане на място в интериора – на фона на разточителните външни размери. За сметка на това двигателят получаваше само и единствено похвали. „Много висок комфорт на задвижването“ бе по-скоро трезвата оценка на редактора на AUTO BILD KLASSIK Мартин Путц.

Рядък товар на теглича. Серия 5 влачи това Volvo 66 Kombi от Лендле до Хамбург

„Нежен, приятен и с безгранична мощ“, написа в бордовия дневник Дирк Бранке. А шефът на тестовия екип Андреас Май призна, че с удоволствие би се нанесъл да живее в Серия 5. Разходът на гориво също бе напълно приемлив: средно 10,9 литра за цялата дистанция от 100 000 километра. Това е добро постижение, като се имат предвид мощността и теглото. И точно така очаквахме да протича тестът. Напълно очаквани бяха и похвалите – за Head-up дисплея и LED фаровете, асистента за дългите светлини или музикалната система Harman Kardon Surround Sound. В продължение на близо 2 години BMW 540i бе най-търсеният автомобил от всички тестови автомобили. И вероятно всичко щеше да завърши щастливо, ако при пробег 37 000 километра кормилното управление не беше започнало да пука.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >