2019
КОЛКО ЖАЛКО ЗА ХУБАВИЯ АВТОМОБИЛ. Точно това си мислим всеки път, когато на финала на теста гледаме разглобения на съставните си части автомобил. Един винаги тъжен момент, който при Fiat 500X ни причини дори по-голяма болка. Разглобеният малък SUV не само не загуби очарованието си, спечелено при шофиране. Той се пребори и с дълбоко вкоренените ни съмнения: какво ще открием при финалното разглобяване, ще се потвърди ли често цитираното „Купи си Fiat, за да те е яд“?
Този предразсъдък е „залепнал“ за Fiat като дъвка в косата. „Глупости – контрира Герит Нибур. – Това изобщо не е вярно и съвсем не е актуално.“ И на финала шефът на продажбите на Fiat в Хамбург се оказа прав, тъй като за 100 000 километра нашият Fiat 500X успя да отхвърли всички предразсъдъци. С малки изключения.
Но нека първо ви го представим. 500X е стилният италианец сред компактните SUV-ове, със същата закачлива усмивка като малкия 500, с подобна на купе задна част и с 1,6-литров MultiJet дизелов двигател с мощност 120 к.с. С него той се движи достатъчно пъргаво през живота. Позицията на седене е доста по-висока в сравнение с компактен модел и водачът остава с впечатление, че шофира значително по-голям автомобил. Това ще допадне на почитателите на SUV-ове – с уговорката, че непрегледният и неособено маневрен Fiat (диаметър на завой 11,6 метра) се паркира трудно. Нормално, закръглените форми са за сметка на предлагането на място.
Продължете на следващата страница