2018
ЗА ДА ЗАВЛАДЕЕ СЪРЦЕТО ВИ, Twingo се нуждае от няколко секунди или по-малко от 9 метра. Или по-точно 8,90 метра – толкова е малък диаметърът на завой на Renault. Самата стойност може и да не звучи много впечатляващо. Но когато в града ви се наложи да направите маневра и да разберете как този мъник прави обратен завой почти на място, ще се усмихнете и ще кажете: „Благодаря! Колко е хубаво, че днешните автомобили могат да са толкова маневрени!“
По принцип диаметърът на завой не е критерий при продължителния тест, но не и този път: цитрусово жълтото Twingo Energy TCe 90 Luxe всекидневно ни впечатляваше с този трик по време на целия тест от 100 000 км, нещо като серийно оборудване освен турбодвигателя с мощност 90 к.с., навигационната система, DAB радиото, автоматичната климатична инсталация и люка на покрива. Благодарение на всичко това цената на тестовия автомобил достигна 16 725 евро. Доста пари за малък автомобил, повечето купувачи на Twingo се задоволяват със значително по-малко луксозни екстри. Все пак купуват автомобил с дължина само 3,60 м, който е значително по-малък от Polo и компания.

Километражът е голям фукльо. Мъникът не може да развие 200 км/ч дори при спускане по наклон и попътен вятър. Ограничителят се намесва при 165 км/ч
При това тесен и удобен за паркиране (1,65 м), с къс преден надвес, защото 3-цилиндровият бензинов двигател е разположен под багажника – също като при Smart, близнака на Twingo. Тази концепция осигурява изненадващо много място в интериора, качването върху високите седалки с твърда тапицерия е удобно. Седалката до водача може да се сгъва за транспортирането на по-дълги предмети, в по-високите класове това е скъпа опция. И заради това толкова ни дразни високият товарен ръб. При Twingo сякаш не са мислили достатъчно за жените, важна целева група на този модел. „Предпазните колани ми драскат врата – оплаква се дизайнерката ни Аника Монтанус (ръст 1,57 м). – А вътрешното огледало не може да се наклони толкова ниско.“ И в тези детайли проличава, че това всъщност е икономичен малък автомобил. Педалите са разположени прекалено близо за водачи с големи стъпала, стъклоповдигачите нямат автоматика. От голите арки на калниците се чуват шумове, а откритата поставка между седалките се обръща заедно с бутилката. В интериора настроените носталгично водачи ще се чувстват като в първите Polo или Kadett, но с по-висок темперамент. „С мощността от 90 к.с. ще бъдеш царят в града“, радва се редакторът Кристофер Клаузен. И няма да се нуждаете от оборотомер, защото разположеният отзад двигател винаги информира акустично за оборотите си.
С лекото си кормилно управление мъникът се шмугва между отделните ленти, а при стария Smart с придърпващата автоматизирана трансмисия винаги сме си мечтали за толкова пъргаво превключване. Доста по-дразнещи бяха проблемите с електрониката, които се появиха след една година. Наистина, мобилният телефон се свързваше бързо и безпроблемно със системата R-Link. Но скоро след това връзката просто се губеше. Или блокът на радиото и навигационната система отказваше да работи. Освен това от високоговорителите се чуваха силни пукания, които напомняха на пикове на напрежението на нашия колега Щефан Валах. И той май беше прав. При пробег 39 131 км се наложи целият блок да бъде сменен по гаранция – и след това всичко беше наред. След смяната на навигацията се оправи и индикаторът за нивото на горивото, който преди това ни дразнеше с неточните си показания.

Големият сгъваем покрив гарантира добро настроение. И усещане за кабриолет без (почти) никакво досадно течение
Куриозно е, но като лого навигационната система продължаваше да изобразява визията на задната част на предишното Twingo. А новият изглежда много по-оригинално! Направо да ви се прииска да му сложите мигли на фаровете като при предшественика. Нашият тестов автомобил всъщност не се нуждаеше от камера за задно виждане освен при лошо време, когато миниатюрната задна чистачка почистваше само малка дупка за гледане. Големият сгъваем покрив се сгъваше за секунди и пропускаше пролетта в интериора, като убеди дори скептиците, които се съмняваха в устойчивостта на конструкцията. Но тя се оказа дори много стабилна. Като изключим неизбежните шумове от вятъра, които са типични за подобни покриви при висока скорост, всичко работеше безпроблемно.
Продължете на следващата страница