100 000 км със Škoda Kodiaq: леден душ накрая

0608
2020

НАКРАЯ НЕ МУ ДОСТИГНАХА 3208 КИЛОМЕТРА. 96 792 от 100 000 километра бе изминал моделът от продължителния ни тест Škoda Kodiaq, когато го застигнаха два проблема. Първо разхлабен контакт на бутона за стартиране го принуждаваше да стартира доста трудно. А малко по-късно дефект в устройството за управление на системата за регулиране на амортисьорите бе причината за втвърдяване на окачването. Без тези досадни грешки „чехът“ щеше да получи оценка 6. Да, щеше…

Защо тогава статията за DA-X 7788 въпреки това не е озаглавена „като гръм от ясно небе“, а „леден душ накрая“? Ще ви обясним. Нашата афера с големия „чех“ започна на 24 април 2018 г. В нея нямаше нищо фатално – с изключение може би на факта, че още от самото начало периодът на нашата връзка бе фиксиран на 100 000 километра. По онова време Kodiaq Scout 4×4 с разполагащ със 190 к.с. TDI двигател и автоматична трансмисия с два съединителя струваше 82 580 лв. (по цени за Германия). А светлочервеният SUV (Velvet Red Premium Metallic за 1980 лв.) бе доста добре оборудван. Адаптивен темпомат (включително с други асистенти 3380 лв.), адаптивни амортисьори (1520 лв.), тризонов климатроник (500 лв.), LED фарове (1980 лв.), мултимедиен пакет Columbus (5200 лева) и други екстри повишиха цената на 103 520 лв. За по-възрастните от нас: пред 20 години това бяха над 100 000 германски марки. За по-младите: разполагащо с 245 к.с. Audi A6 45 TFSI струва със 720 лв. по-малко (по цени за Германия) по-малко. Звучи като много пари за един напомпан Golf, върху който е базиран моделът с висока позиция на седене на Škoda.

Уютно работно място. С класически кръгли уреди и голям монитор на навигационната система

От друга страна, цената е съвсем прилична за това, което предлага този модел. Не само ние смятаме така. През изминалата година всяка осма продадена Škoda в Германия е била Kodiaq, като сроковете за доставка стигат и до 1 година. При нашия екземпляр заминаващите в командировка буквално си предаваха ключа на вратата. И похвалите започваха още от първия километър. „Нежен великан“,
написа Манфред Клангвалд, а Мартин Пуц добави: „Точно такъв SUV-ът доставя удоволствие!“ Авторът на статията пък заяви: „Страхотен автомобил за дълъг път.“

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин