100 000 км със Seat Ateca: подобаващо надеждна


28
окт.
2020

ВСЪЩНОСТ ВСИЧКО Е ЯСНО. Последното служебно пътуване на Ateca ще е до Марторел. Разглобяване на 30 март 2020 г. в централата на Seat. Гордите испанци искат да наблюдават на живо последния акт от продължителния тест на своята Ateca. След това обаче се появява вирусът и взема нещата в свои ръце. Изведнъж границите на Европа се връщат и става невъзможно да стигнем до Испания. Новата дата на разглобяваането е към края на годината. И какво ще се случи дотогава с нашата Ateca?

Класически. Един кокпит трябва да е семпъл и функционален

Редакцията и централата на Seat бързо стигат до единодушно мнение. Резултатът говори за доверието на създателите в техния продукт. Ние продължаваме теста – докато границите бъдат отворени и можем да се движим свободно. Много от колегите се радват на това решение, тъй като междувременно са обикнали Ateca. „Испанецът“ с регистрационен номер DA-RE 9716 пристигна през март 2018 в Хамбург и бе посрещнат сдържано от голяма част от тестващите. Някои бяха направо разочаровани от оборудването. „Изненадващо е колко несъвършен може да бъде един автомобил като възприятие“, написа редакторът Щефан Пулс в дневника на Ateca. „Състезателят“ Марио Пукшеч се оплака: „Тук липсват точно екстрите, отличаващи стар от нов автомобил.“ Какво им липсваше на колегите? Камера за заден ход, асистент за мъртвата зона, сензори за дъжд и за светлини, система за безключов достъп, система за поддържане на дистанция и др. Нивото на оборудване бе разумното Style.

Да не би пък тестващите редактори на AUTO BILD да са твърде разглезени? Или пък Seat се опитва да хитрува? Може би и двете. Все пак Ateca не бе толкова базова. Макар стартирането с ключ да е старомодно, Style (за Германия) включва асистент за потегляне по наклон и блокаж на диференциала, отключване на задните облегалки от багажника и асистент за умора у водача, четири електрически стъклоповдигача, завиващи светлини, функция за аварийно спиране в града и темпомат. Освен това автомобилът имаше и някои доплащащи се екстри: навигация, DAB+, аудиосистема, напълно LED фарове и зимен пакет. Не е зле, нали? Ateca се доказа в практиката и накара мрънкащите да млъкнат.

Динамичен? Не, практичен! Ateca е компактният SUV на Seat

След пробег от 40 000 километра другите мнения в дневника се множаха. Йоахим Щаат написа за „симпатичния герой на всекидневието без излишна украса“. Критичният към SUV-ове колега Мартин Пуц признава: „С удоволствие карах Ateca. Доказателството, че SUV и бензинов мотор си подхождат.“ С което Мартин насочва вниманието ни към един от плюсовете на тестовия автомобил: двигателят ни се хареса по отношение на мощност и разход на гориво. Без даване на пълна газ ще постигнете стойности от порядъка на 7 л/100 км. При това със спокойна работа на двигателя.
Въпреки теглото от 1386 кг „испанецът“ никога не изглежда недостатъчно добре моторизиран и доставя удоволствие от шофирането. Притежава добра управляемост, управлението му е прецизно, а комфортът на возене – приятен. Управлението на кокпита е логично и не създава загадки. Колежката Лаура Клужни се радва на плавния преход между багажника и сгънатите седалки. „Приятно местенце дори за спане.“ Все пак „испанецът“ ни направи впечатление на мокра и заснежена настилка – тогава предното задвижване демонстрираше буксуващи предни колела.

Сравнително сдържан външен вид въпреки цвета рефлексно сребрист

Липсва ли му 4х4? В повечето случаи не. Това се отразява благоприятно на разхода на гориво. И каква изненада: в Ateca се радваме дори на автоматичната трансмисия DSG. Единствено тези седалки! Може би тук от Seat пестят в сравнение с моделите от Волфсбург? След дълги пътувания пасажерите се оплакват от болки в кръста и изтръпнали задни части. Жалко – това разваля иначе отличното представяне на испанския компактен SUV.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >