100 000 км със Civic 1.5 VTEC Turbo: надеждна ли е компактната Honda? (ПРОДЪЛЖИТЕЛЕН ТЕСТ)


20
сеп.
2021

НАИСТИНА ЛИ НАПИСАХМЕ екзотичен в заглавието? Изобщо не е вярно! Honda Civic се произвежда от 1972 г., тоест с две години по-дълго от Golf. Настоящото е десетото поколение на модела. Въпреки това държим на екзотичен – през миналата година в Германия Honda Civic има 1914 продажби. Защо обаче да не си купи човек екзотичен автомобил?

Нека започнем отначало: на 6 ноември 2018 г. в нашия подземен гараж пристигна 1.5 VTEC Turbo със 182 к.с. и CVT трансмисия. Координаторът на тестовете ни Гунар Хайш, познавач на японски автомобили и притежаващ личен автомобил Honda-e, каза: „Над 70 000 лева – това са доста пари.“ Гунар е прав. И не съвсем – за 70 180 лева (по данни за Германия) от Honda ни предлагат оборудване с „всички екстри“, включително асистент за излизане от паркомясто, система за предупреждение за мъртвата зона, регулиращо се окачване, навигационна система Garmin с тъчскрийн и свързване на смартфон чрез Android и Apple, седалки с кожена тапицерия, LED светлини и 17-цолови алуминиеви джанти. Всичко на борда, както и страхотният цвят Brilliant Sporty Blue Metallic, който в комбинация с черните джанти наистина привлича погледите. Ние обаче искаме да сме делови. Както и критични.

Всичко е дигитално: оборотомер в средата, скорост в цифри. Навигацията не е толкова добра

При пробег 18 907 км тестващият гуми и автомобилен състезател Дирк Мьолер взе за тест Civic. И записа в дневника на автомобила: „Прекалено къси ходове на пружините, лош комфорт на возене.“ Това не бе единственото подобно мнение. Другият ни колега – автомобилен състезател Гидо Науман, който по-скоро предпочита твърдото возене, разкритикува синята Honda: „Можете посредством бутон да регулирате настройката на амортисьорите, но само от твърда към прекалено твърда.“

И така по време на дългите командировки важеше написаното от колегата Петер Фишер: „Дори магистралите с добри настилки се превръщат в лоши писти.“ Тоест Civic е твърд тип, но неговият брат се нарича Type R, притежава 320 к.с. и на пистата разбива конкурентите си на пух и прах. Освен това този твърд момък има нежна душа – например пригоденото за семейства предлагано място.

1.ПРЕДНАТА ОС е технически здрава и без тропане, гумените маншони нямат пукнатини. По ръбове и сгъвки има наченки на корозия.

2.КОНДЕНЗАТОРЪТ НА КЛИМАТИКА сдаде багажа насред лятото при пробег 81 927 км и при над 30 градуса трябваше да бъде заменен от нова част.

3.СЕДАЛКИТЕ не показват износване с изключение на леките гънки по кожата – все още са стегнати и предлагат много добър комфорт.

4.ТРАНСМИСИЯТА на практика е без износване, по време на движение също нямаше никакви проблеми. Функционира като през първия ден.

5.В ПРАГОВЕТЕ личат наченки на корозия. Все още е безопасно, но не е красиво. Равномерното нанасяне на вакса щеше да помогне.

6.МОТОРЪТ е без износване и в топсъстояние. По всмукателните клапани имаше лек нагар – това бе всичко, което ни направи впечатление.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин