100 000 км със Citroen C5 Tourer: „французин“ за пример

Citroen по традиция е олицетворение на екстравагантността, финеса, хидропневматиката - но не и на надеждността. Със C5 нещата трябваше да се променят. Получило ли се е?

2908
2017

Спомняте ли си за тази реклама? В нея тъмната лимузина с готин ариец зад волана се движеше през тъмни долини, покрай пътя се виждаха градински джуджета, красиви църкви, а пътуването приключи на Олимпийския стадион в Берлин. И всичко това, озвучено с музиката на Вагнер – пълна програма. Преливащо от клишета и много германско. Видеоклипът завършва с думите „абсолютно германски“ (произнесени от диктора на английски), но след това се появява малък мигащ надпис „Made in France“. Тази доста оспорвана реклама, пусната при старта на продажбите на новия С5 в началото на 2008 година, предизвика голямо внимание, защото с нея Citroen казваше : „Скъпи хора, ние вече искаме да сме не само симпатични, но и наистина надеждни.“

Tourer се представи добре и в планините, но дизелът със 140 к.с. трябваше доста да се напряга. Повечето клиенти избират версията със 165 к.с.

„Нашият образец по отношение на качеството е Audi“, обяви ръководителят на проекта Мишел Льожен. Поради това при конструирането на С5 се прилагаха стандарти за качество, които до този момент бяха възприемани като германски. Необичайно за Citroen, който освен с гениалните си решения при дизайна и техниката са познати и с късащата нервите ненадеждност. Още отсега можем да кажем , че усилията са имали резултат. Автомобилът от продължителния тест С5 Tourer се оказа надежден и след 100 000 километра премина с успех и през взискателното финално разглобяване. Следва и още една добра новина: въпреки всичко колата се отличаваше с известна екстравагантност и добър стил. Още от самото начало целият тестов екип бе единодушен, че това е елегантен и уникален посвоему автомобил.

Оттук идва легендарната бира Budweiser. Добре че багажникът на Tourer поема 533 литра, защото тук бирата по-изгодна. Пътниците в интериора седят по-удобно от двамата господа на табуретките.

„Изглежда превъзходно както отвътре, така и отвън – отбеляза арт директорът ни Хенинг Рук в бордния дневник, – съвсем различен от Passat Variant или A4 Avant. Красива работа.“ Никъде другаде няма да получите волан с неподвижна главина, въпреки че според мнозинството от водачите е по-непрактичен, защото е осеян с твърде много бутони. Похвали заслужи и изключващото се осветление за уредите при шофиране през нощта, не останахме доволни от обърканото управление на радиото и навигационната система – което не е проблем на Citroen, а на целия концерн PSA.

У дома във Франция. Лаковото покритие се откроява много приятно в чистия атлантически въздух. Цветът се нарича mativoire beige mtallic – и много ни хареса

Единодушни похвали заслужиха и предлагането на място, широките удобни седалки (със скрити на идиотско място бутони за подгряването), както и удобният за ползване багажник с вместимост 533 литра . Електрическият заден капак (сериен при Exclusive) обаче ни изнерви с мудността си. Окачването Hydractiv е един от класическите специалитети на Citroen. И функционира точно така, както си го представят феновете на марката: меко като облак, сякаш не „стъпва“ на пътя. Но си има и недостатъци: късите неравности и фугите се усещат доста отчетливо. До пробег 60 276 километра хидропневматиката работеше безупречно.

Изчезващ вид: неподвижната главина на волана няма бъдеще при Citroen

Но след това се наложи С5 да посети сервиза: теч от предния ляв пружиниращ цилиндър, маншонът отзад вдясно също бе скъсан. Проблемът е познат на Citroen, уплътнителите на цилиндрите вече са променени и от март 2011 година се монтират при производството. Като изключим този проблем, С5 премина по дистанцията от 100 000 километра надеждно и уверено – като японски автомобил. При сервизното обслужване при пробег 60 000 километра се наложи смяна на спирачните накладки и две лампи на габаритните светлини, при пробег 62 800 км бяха монтирани нови пера на чистачките – и това бе всичко.

Страничното наклоняване в завоите е част от особеностите на окачването Hydractive III+

Двулитровият дизел работеше изискано и тихо, в най-добрите френски традиции, средният му разход на гориво по цялата отсечка от 100 000 километра бе 7,9 литра. между другото, по време на целия продължителен тест двигателят не изгори и капка масло. Версията с мощност 140 к.с. не може да се нарече свръхмоторизирана, но е напълно достатъчно пъргава, дари и с максималния товар от 554 килограма. „С5 е автомобил мечта за дълги пътувания – смята редакторът Мартин Г. Пугц и добавя: – Окачването, двигателят, комфортът, всичко създава спокойствие.“ А и новото високо качество се усеща навсякъде – пластмасите изглеждат изискано, изработката е солидна, а каросерията не „помръдна “ до края на продължителния тест. Нищо не трака и не скърца. Напълно в духа на тези впечатления беше представянето на С5 при финалния оглед и разглобяване. И тук трябва да кажем, че С5 е с германско качество и е най-добрият автомобил на концерна PSA, преминал през наш продължителен тест- и то с голяма преднина.

С този Citroen може да се появите навсякъде. C5 Tourer изглежда добре дори и пред изисканият Grand Hotel Binz на остров Рюген

Практичното товарно отделение: капакът се отваря електрически, задницата може да бъде снижена за по-лесно товарене чрез превключвателя в багажника.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин