100 000 километра с Hyundai i40 Kombi

Kopeйцume се учаm бързо u cmaвam все пo-дoбpu. Голямоmо uм kомбu се пpeдcmaвu много убедumелно в пpoдължumeлнuя mecm


5
юни
2017

Все по-големи пазарни дялове, все по-добри класирания в статистиките за качество . Собствен развоен центьр в Германия, спонсори на световното първенство по футбол, навлизане в световния рали- шампионат – Hyundai се е устремил с нагоре и атакува Германия. И затова нее чудно, че европейските колеги възприемат корейския кариерист сериозно, дори с много сериозно. Съответно високибяха и очакванията, когато в края на март 2012 в гаража на AUTO BILD се появи новият Hyundai i40 Kombi. Светлосиният участник в продължителния тест е флагманът на Hyundai, въпреки че с дизеловия си двигател с мощност 136 к.с. не успява да се конкурира с автомобилите от по-висок клас.

Кокпитът изглежда модерен и висококачествен. Единствено навигацията създаваше чести проблеми

Но на германските купувачи им харесва точно такъв. Триобемният седан играе ролята на статист с дял само от 6 процента. Единици са и купувачите, които искат да зареждат бензин. С ниския си разход на гориво и голям пробег Hyundai успя да натрупа първите положителни коментари в бордния дневник. Средният разход на гориво за целия продължителен тест бе 7,3 литра на 100 километра – малко повече от обещаните от Hyundai 4,5 литра, но все пак напълно приемлив резултат за голямо комби, което винаги се шофира от водачи, които бързат и не се стремят да пестят.

По време на продължителния тест техниката на Hyundai работеше безотказно – нямахме никакви проблеми

Друга добра новина : i40 съвсем не беше муден – което се доказва и от измерването на мощността в края на теста. След изминати 100 ооо километра динамометричният стенд отчете мощност 143 к.с. – въпреки че в талона пише 136 к.с. Повечето от водачите му го харесват, но „кореецът“ не получи нито едно обяснение в любов. Според някои от тестовите пилоти двигателят е прекалено шумен, други се дразнят от турбодупката при ниски обороти. И почти всички смятат, че настройките са прекалено комфортни: при резки смени на платното и подчертани вълни по настилката комбито потъва силно и не се движи толкова уверено като някои по-стегнато настроени европейски конкуренти.

 

Дизеловият четирицилиндров двигател на Hyundai е разработен в Германия. Той развива 136 к. с. и 330 нютонметра

А и кормилното му управление трудно може да бъде наречено прецизно – при пътища с много завои водачът се чувства някак изолиран от събитията. Но който просто иска да пътува спокойно на дълги
разстояния, ще остане доволен от i40. Предлагането на място е добро, комфортьт на седене е висок, климатизацията е ефективна. И така бордният дневник на „корееца “ се пълни с положителни оценки – без никакъв намек за технически проблеми. Дори и стряскащата забележка „Гори масло!“ се оказва относително безобидна: за 100 000 километра се наложи да долеем 9,5 литра масло – което означава разход на масло от пренебрежимите 0,1 литра на 1000 километра.

Вместммостта на багажника е 1719 литра. Това е приемливо за комби от среден клас

Колегата от Корея си позволи някои слабости едва към края на своята кариера в редакцията. При пробег 79 000 км се поврежда предният парктроник. А 6000 километра по-късно отказва СD-плейърът, първоначално с изнервящо стържене, поради което се налага смяната на целия блок на музикалната и навигационната система. И то точно при автомобил от страната на електрониката Корея! Тези два дефекта не позволиха на Hyundаi да получи оценката-мечта отличен 6, но те явно не са изключеия. „При моето комби i40 се повредиха два от датчиците на предния парктроник „, пише ни нашият читател Себастиан Мунц от Лудвигсбург. И допълва, че е много доволен от своя автомобил. ,,Удивен съм колко близо са се доближили корейците до германските производители· по отношение на качеството на изработката и комфорта“. А ние ще допълним въз основа на пълното разглобяване
на тестовия автомобил: качеството в дългосрочен план също е високо. Като изключим едно малко скрито огнище на корозия на задния капак, набръчкано покривало в интериора и износената кожа
на обръча на волана, не открихме никакви други следи от преждевременно стареене. Така че след финалното разглобяване механиците на Hyundai отново сглобиха i40 и го изпратиха обратно на пътя. И той продължи да се движи за представителството на Hyundai в Германия.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >